Help for English

Přítomný průběhový čas

Komentáře k článku: Přítomný průběhový čas (pro pokročilejší)

 

Odkaz na příspěvek Příspěvek od mufina vložený před 13 lety

Za co se teĎ omlouváš?
What are you apologizing for?
What are you saying sorry for?

Re:

pak ano.

WHEN + ___ ing

Dobrý den,

chtěl bych se zeptat, zda-li může být přítomný čas průběhový použit v takovémto typu věty:

WHEN I COME HOME, he´s usually playing computer games.

Zdá se mi, že by v této „opakované činnosti“ nemělo být možné tento čas použít, ale zas nevím, jak vyjádřit to, že to „prostě v ten moment probíhá“

Díky.

f.

Dobrý den. Často čtu věty typu: „She's studying for her exam.“ Vyjadřuje tato věta vždy skutečnost, která právě teď probíhá, nebo může vyjadřovat děj, který je jen přechodný (má zkouškové období, tak se učí na zkoušku …)
Děkuji předem za odpověď

Dobrý den,
chtěla bych se zeptat, jak správně odpovědět na otázku "Co děláš? What do you do? když chci říci, že studuji na střední škole – I am Studying at secondary school nebo I study at …? Děkuji.

Just

Dobrý den,
nejdříve chci poděkovat za tyto skvělé stránky. Pokud bych ve větě chtěla použít slovíčko „just“ pro vyjádření přítomného průběhového, tak kam ho dám? Na konec věty nebo někam mezi ostatní větné členy? Děkuji :)

Odkaz na příspěvek Příspěvek od Lucieee91 vložený před 12 lety

Just

Dobrý den,
nejdříve chci poděkovat za tyto skvělé stránky. Pokud bych ve větě chtěla použít slovíčko „just“ pro vyjádření přítomného průběhového, tak kam ho dám? Na konec věty nebo někam mezi ostatní větné členy? Děkuji :)

Re: Just

I have JUST finished.

Mám dotaz k think. Hodněkrát jsem se setkala s větou I know what you are thinking. Proč tam je ing, když u think ve významu myslet si se přít. průběhový nepoužívá ?

Odkaz na příspěvek Příspěvek od Gabrielle107 vložený před 12 lety