Informace a různé

Language Lab

Vydáno dne 10. 07. 2006 (76875 přečtení )

Jak se efektivně a zábavnou formou učit slovní zásobu? Přečtěte si informace o softwarovém produktu Language Lab, který Vám v tomto ohledu může pomoci.

POZOR: Prodej a vývoj programu Language Lab byl ukončen. Nahradil ho výukový program WORD MANAGER. Více informací zde.
Nový program na výuku anglické slovní zásoby!


Language Lab
Words are thoughts...

... we cannot think without them.

Language Lab
je jedním z mnoha dostupných programů na výuku a procvičování anglické slovní zásoby. Obsahuje snad všechno, co ten nejlepší z nich, a k tomu ještě nabízí spoustu užitečných prvků navíc. Byl navržen a vytvořen zkušeným učitelem angličtiny a testován přímo ve školním prostředí mnoha studenty.



Nabízí (stejně jako většina ostatních podobných programů):

- Zkoušení slovíček překladem do/z angličtiny
- Možnost vytváření svých vlastních okruhů a přidávání slovíček
- Inteligentní zkoušení (při zkoušení počítač opakuje více ta slova, ve kterých chybujete a vyřazuje ta, která už bezpečně umíte)

Dále nabízí (jako i některé další programy):
- Plnou podporu synonym
- Učení a procvičování nepravidelných sloves
- Ilustrace ke slovům (více než 1400 ilustrací)
- Nahrávky výslovnosti (od rodilých mluvčích)
- paměť problematických slov i jejich ukládání
- Lekce ze známých a populárních učebnic
- Velké množství způsobů nastavení zkoušení, aby vyhovovalo opravdu každému
- Velmi jednoduché ovládání, k té pravé funkci se dostanete po několika kliknutích myší
- Příjemné uživatelské rozhraní
- Tisk zvolené lekce či okruhu slovní zásoby
- Nízká cena (běžná cena je 440,- Kč s CD-ROM, 390,- Kč bez CD-ROM při zaslání elektronickou cestou)

Jako jediný nabízí:
- Vedle zkoušení překladem i šest dalších metod (podle výkladu v angličtině, diktát slov, podle obrázků, výběrem obrázků atd.)
- Vícefunkční multimediální slovník který běží pod LL i jako samostatná aplikace (obsahuje již více než 11,000 hesel s českým překladem a výkladem v angličtině, 1,500 ilustrací, 7,000 nahrávek výslovnosti)
- Více než 100 již hotových tematických lekcí či okruhů, pokrývající běžné každodenní oblasti (např. můj dům, popis krajiny atd.) i populární lekce (horory, kouzelné bytosti, počítače atd.) Tyto okruhy si můžete prohlédnout v našem slovníku zde.
- Vedle překladů slov i jejich výklad/definici psanou srozumitelným jazykem
- Dva typy fonetického přepisu výslovnosti slov!
- Pět slovních her pro další procvičování (křížovky, šibenice, hra podobná hře Scrabble atd.)
- Samostatnou interaktivní slovní hru Ten Little Indians
- Prvek pro procvičování a učení anglického spellingu a čísel, a to hned několika způsoby
- Díky svým funkcím je použitelný i pro malé děti (i ty, co ještě neumí psát) i pro dospělé

Demo verzi tohoto programu si můžete bezplatně stáhnout a vyzkoušet si všechny jeho základní funkce na několika vzorových lekcích.
STÁHNOUT DEMO

Další informace, ohlasy, náhledy obrazovek atd. můžete získat na stránkách Vitware:
www.vitware.cz





Články ze stejné rubriky:
Křišťálová lupa potřetí (článek, úroveň neurčena)
Ohlédnutí za rokem 2006 (článek, úroveň neurčena)
Hledáme spolupracovníky (článek, úroveň neurčena)
Language Lab
Jak nás můžete podpořit (článek, úroveň neurčena)
Úrovně znalosti angličtiny (článek, úroveň neurčena)
O našem slovníku (článek, úroveň neurčena)

Autor článku:

Mgr. Marek Vít, 36, v současnosti učitel praktického anglického jazyka na Filozofické fakultě Univerzity Pardubice. Je držitelem certifikátu CPE a ocenění Evropský učitel jazyků 2008. Má dlouholeté zkušenosti jako středoškolský učitel, soukromý lektor a překladatel. V posledních letech se věnuje vývoji výukového software a tvorbě těchto webových stránek.




Komentáře k článku


Very Good program
Ahoj všem,

tenhle program schvaluji za opravdu velmi kvalitní, jak pro výuku, tak i pro procvičování angličtiny. Velmi se mi zamlouvá, takže bych jeho koupě vůbec neváhal :) jestli se chcete naučit anglicky.

Však posuďte sami ze článku nahoře, ale já jsem popravdě ještě nikdy neviděl program s tak obsahovou náplní jako je tento.


Ja jsem si tenhle program koupila a je moooooooooooooooooooooooooooc vybórny.Moc dekuju autorovi LL za to,ze vubec neco takoveho vymyslel a dal si tu praci a vytvoril to.
S pozdravem Niki

Roman Šubavloženo dne: 2006-07-04 23:00:50Reagovat Reagovat
Díky
Chtěl bych vám popřát mnoho dalších úspěchů ve Vaší práci. Jen tak na okraj, je mi 38 let jsem dyslektik, ve škole mi to nikdy moc nešlo a ani nebavilo. Hrocení slovíček ze slovníčku bylo utrpení a já dostal vždy z ruštiny za 4. Naši soudruzi ve mně vypěstovali spíše odpor k jazykům. Díky Vašemu programu dnes mě učení baví natolik, že když mám volno prosedím u počítače i nějakou tu hoďku (pochopitelně s přestávkama na posezení na zahrádce). I když mluvím teprve ve dvou časech a určitě né výborně díky Vám mám slovní zásobu, že mi ji někteří "agličtináři" závidějí a ti, co znají můj odpor k učení, nechápou. A to vše až nyní (škoda že podobný přístum neměli mí soudruzi učitelé) Ještě jednou veliké DÍKY
JO abych ne zapoměl anglicky dnes známá slovíčka píšu líp než česky.
Přeji mnoho úspěchů, mnoho podobných super nápadů, hlavně zdraví a dostatek energie do další práce.

Chci taky poděkovat
Mám Váš program zhruba měsíc a moc se mi líbí. Jsem začátečník, asi ten falešný a asi ještě nějakou dobu budu. Z Vašho slovníku jsem nadšená, doslova si s ním hraju. Nedávno jsem se i s dcerou hodně nasmála, když jsme si tam vkládaly slova z jedné oblíbené knížky. Tak Vám přeju hodně úspěchů a znovu: díky, díky, díky.

Eva Melounovávloženo dne: 2006-10-10 07:24:22Reagovat Reagovat
já to chci taky
Dobrý den, ráda bych si zakoupila tento program, ale nejde mi otevřít stránka s objednávkovým formuláře, ani se nemohu dostat na stránku vitware. Jsme nyní dlohodobě v Číně a potřebuji něco k výuce mých dětí a toto se mi velmi zamlouvá. Obracím se tedy spíše na tvůrce těchto stránek s žádostí o pomoc. Děkuji předem za odpověď. Eva

program
Aho Marku i já bych si ráda koupila tuhle úžasnou výpomoc ale jen se chci zeptat jestli můžu platit kartou ...žiji v zahraničí a převodem to trvá dost dlouho ,formulář jsem neotevřela ..možná je má otázka naprosto zbytečná.Můžeš mi napsat na mail?Dík Barča

Re: program
Určitě se domluvíme, posílám Vám mail.

Agedogvloženo dne: 2007-02-19 23:54:12Reagovat Reagovat



Zakoupil jsem si program LL a musím za něj poděkovat protože jsem takového pomocníka hledal dlouho a tenhle je prostě dokonalý... jen škoda že neobsahuje slovní zásobu i jiných jazyků ale jinak je perfektní!



wjSgBjylymzPbKXvloženo dne: 2012-03-26 06:40:18Reagovat Reagovat
Re:
Your article perfectly shows what I neeedd to know, thanks!

jitka K.vloženo dne: 2007-03-03 16:51:25Reagovat Reagovat

Právě jsem si tuto verzi program LL zakoupila ,tak doufám, že budu stejně nadšená jako vy všichni

Nemá chybu:-)
Nejlepší pomůcka k učení, co jsem kdy vyzkoušela. S programem LL se učím mnohem déle, nechám se vyzkoušet, vyluštím si nějakou křížovku, "kouknu" na šibenici, ještě tohle si zopáknu...a zjistím, že tři hodiny ulítly jako nic. Zkuste koukat tři hodiny do sešitu (můžete to střídat s učebnicí:-)! Fakt výborný!!! Upřímně, trochu mě zarazila až moc nízká cena. Ale pomyslela jsem si, že za tyhle peníze fakt nic neriskuju:-) A dobře jsem udělala:-D. Držím Vám palce, ať se Vám daří!
Luba

Moznosti behu programu v Linuxu
Protoze pouzivam Linux a LL je Win. aplikace, tak jsem zkusil emulovat pres Wine (vyzkouseno od verze 0.9.33) a vysledek je velice uspokojivy.

Funguji vsechny funkce pomerne bez problemu. Jedine zvuk se mi mirne trha, ale je mozny, ze se da nastavit lip ve Wine.

Pokud by nekoho zajimalo vic podrobnosti, jak spustit LL pod Linuxem, tak mi poslete e-mail a ja se pokusim odpovedet.

Jinak zacal jsem pouzivat LL kazdy den a je to vyborny pomocnik na vyuku slov.Pri cteni knizky vyhledavam neznama slova ve slovniku a pak si je jednoduse pridavam do svyho slovnicku. Po precteni kapitoly si necham slovicka vyzkouset.

Diky za moc fajn program :)

Super, už bych se bez něj neobešel
Používám program asi tři týdny a nemůžu si ho vynechválit.
Předtim jsem učení slovíček spíš nesnášel, protože učení z papíru, či nějakých primitivních programů bylo dosti nezáživné a hlavně neefektivní, protože sem si tak musel opakovat slovíčka i které už bezpečně znám a to zcela zbytečně.

Učení slovíček s programem Language Lab je však jiné. Díky skvělému algoritmu pro tzv. inteligentní zkoušení program pozná, které slovíčka bezpečně znáte a se kterýma máte problémy a na ty se pak soustředí.

Ve výsledku to znamená to, člověk je schopen se naučit za stejnou dobu až několikrát víc slovíček.

Samotné inteligentní zkoušení však neni jediný klad programu. Pro učení slovíček tam je mnoho druhů zkoušení, které se dají navíc dost podrobně nastavit aby co nejvíc vyhovovali vašim pořebám.

Třeba já jsem člověk co rychle píše na klávesnici, ale dělá velice často chyby a tak velice často ocením nastavení zkoušení, kde když napíšu slovíčko mi program sice prozradí správnou odpověď, ale já sám určim, jestli se za správnou bude počítat, takže třeba když chci napsat THAT a překlepnu se a napíšu THAR, vím, označím odpověď za správnou :)

Samotné uživatelské rozhraní je také moc fajn. Ke každému slovíčku je napsaný i fonetický přepis jeho výslovnosti, přidána zvuková nahrávka a pokud je to možné, tak i hezký obrázek.

Dost šikovně je taky řešeno vyrábění vlastních lekcí a přidávání vlastních slovíček. Stačí napsat anglické slovíčko do okna a pokud program slovíčko již zná , doplní český překlad, fonetický přepis, zvuk apod.

Opravdu si dnes již nedovedu představit, že bych se učil jinak než s tímto programem, všem vřele doporučuji a hlavně děkuji Markovi, že ho stvořil a dále vyvíjí.


laurikavloženo dne: 2007-04-13 19:20:14Reagovat Reagovat
....
Ahojte, chcela by som sa vAs , ktory LAnguage LAb mate, spytat, ci je vhodny aj pre pokrocilych?
Dakujem za vase odpovede

Re: ....
Tento dotaz bych raději směřoval do diskusního fóra. Tam si vašeho dotazu spíše všimne někdo, kdo už program Language Lab má.

laurikavloženo dne: 2007-04-17 11:45:42Reagovat Reagovat
....
Myslim, ze tento produkt je Vas pan Vit, tak mozno by ste mi mohli odpovedat aj vy :-D

Re: ....
Ano, ale byl směřovaný uživatelům, proto jsem na něj neodpovídal. Znáte to, výrobce je schopen nakecat komukoliv cokoliv, jen aby výrobek prodal.

Program je koncipovaný tak, aby pomáhal opravdu všem. Sám jsem se kdysi na pokročilé úrovni podle podobného prográmku učil. Potom jsem ho vylepšil, vypiloval a nabídl ostatním. Myslím, že teď má funkce, díky kterým se podle něj opravdu mohou učit všichni.

Vyzkoušejte demo, a posuďte sama, zda vám tento způsob výuky vyhovuje, a zda by vám vyhovoval, kdyby tam byly složitější slovíčka.

tak si prosim jedno
Tak by som si jedno vzala, ibaze mam problem ako barca, tiez zijem v zahranici, tak keby sme sa mohli nejako dohodnut??

:-D

Re: tak si prosim jedno
Platbu lze uskutečnit buď na účet ve Slovenské republice (ve slovenských korunách), nebo na český účet (buď přímo v Kč nebo převodem např. EUR). Převod EUR ale obnáší docela vysoké náklady, tuším, že to je cca 200 Kč. Vyplňte prosím objednávku na mých stránkách, a já váým odpovím na e-mail a nějak se dohodneme.



Dobry den , chcem sa spytat pan Vit, skusala som vam poslat objednavku, ale mi to neslo, tak som to poslala mailom.LEn som chcela vediet, ci VAm to prislo. :shock:

DnFQxnBYRaVBSAvloženo dne: 2012-05-13 03:49:57Reagovat Reagovat
Re:
Great thinking! That raelly breaks the mold!


Tak jsem si prográmek také koupila, je super :-D
Učení mě konečně baví :-D
Jen jsem se chtěla zeptat, jestli se dají do LL stáhnout okruhy slovíček ze stránek Help for English ?
Děkuji.

Re:
Jsem rád, že se prográmek líbí.
Stahovat okruhy z Help for English zatím není možné, ale v příští verzi programu to rozhodně plánuji. Navíc v létě vyjde nový DataPack, kde všechny stávající lekce z Help for English budou.

Veronika T.vloženo dne: 2007-09-06 13:11:55Reagovat Reagovat

Chci se zeptat, zda k elekronické objednávce slovníku jsou potřeba nějaké parametry počítače či připojení k internetu. Máme rychlost připojení 100,0 Mb/s. A dále zda lze po obdržení el. podoby slovník vypálit na CD?
Děkuji

Re:
Celý program včetně+ všech datapacků má nyní cca 150 MB. Takže pokud nemáte vyloženě vytáčené telefonní připojení, budete to mít stažené za chvilku.

Vypálení záložní kopie instalačních souborů je samozřejmě možné, dokonce doporučené.

jdu do toho
ještě jsem sice demo nezkusil ale už jsem nažhavený na koupi, jdu do toho :shock: :-D


Ahoj lidi jsem nove zaregistrovana, muze mi nekkdo z vas zkusenych poradit jak dal postupovat s ucenim aj???? please :-)
A jeste jedna otazka jak se da tato aj stahnout na pocitac???
moc moc dekuji Alena

Re:
Na vitware.cz vyplníte objednávku a vše ostatní zjistíte tam.

language lab
Prosím o vysvělení. Koupila jsem si program ale u zkoušení to nějak nejde. Když zapíšu slovo,/ mám zaškrtnuté psaní na klávesnici/, nic se nestane. Musím zmáčknout nevím a pak to pokračuje. I když mám slovo dobře, tím nevím to je jako bych neodpověděla. Když vypnu klávesnici, je tam OK a po stisknutí to pokračuje dál. Ale mně by se více líbilo slova psát a procvičit si i gramatiku. Je to normální, nebo dělám něco špatně? Děkuji za radu, jinak se moc líbí program i tyto stránky.

Re: language lab
Jednoduše napište slovíčko na klávesnici a stiskněte ENTER.

language lab
Jsem to ale trdlo, jasně. Ale kromě angličtiny se učím i s počítačem, takže se omlouvám za hloupé otázky, Děkuji, jinak jsem s programem VELMI spokojená. A Vám moc fandím. Jiřina.


Kdyz nedokoncim lekci a ulozim ten rozpracovany stav, jak se k tomu potom muzu vratit? Tedy aby si to pamatovalo moji znamku, co jsem uz prosel atd. Nejak tam nemuzu najit ikonu load nebo neco takoveho.

Re:
Funguje to jinak. Uložení stavu není vlastně uložení stavu, ale uložení slovíček, ve kterých člověk chyboval a nebo na které ve zkoušení ještě nedošlo, do nové lekce. Tu si potom spustíte normálně z hlavního seznamu lekcí (ve filtru lekcí zadáte 'saved', pokud jste si lekci nepojmenovali po svém). Zkoušení potom jde nanovo, ovšem bez slovíček, která jste v předešlém zkoušení už uměl.

chalibdavloženo dne: 2008-02-12 13:38:19Reagovat Reagovat
vista
Dobrý den, demo mi pod vistou nejede, bude fungovat program?

Re: vista
Jak to myslíte, že vám demo 'nejede'? Když budete konkrétnější, možná vám budu schopen poradit. Program (jeho plná verze) je na Vistách již odzkoušená a měla by pracovat bez problémů.

larishavloženo dne: 2008-02-13 15:22:23Reagovat Reagovat
více uživatelů
Vážně uvažuju o koupi LL, jen bych se chtěla zeptat.. mám dvě dcery a chtěly bychom se učit všechny, je možno ukládat různé uživatele? Děkuji za odpověď

Re: více uživatelů
To sice ne, ale jde vytvořit kopii celého instalovaného programu... a každá si potom může spouštět ten svůj program zvlášť.


Děkuji. Jenom k jednomu z dotazů.. pokošela jsem se stahovat demo z opery a nepodařilo se mi ho spustit, jedině z IE, možná v tom bude problém :-)

Adam28vloženo dne: 2008-02-13 17:43:16Reagovat Reagovat
Windows Xp - demo
Dobrý den, chtěl jsem si vyzkoušet demo tohoto programu ve windows xp sp2, po spuštění pouze blikne černá "konzole" a demo se nespustí. Nevíte prosím čím to může být?

Re: Windows Xp - demo
To nevím, na XP by vše mělo běžet normálně. Instalace proběhla v pořádku?

Adam28vloženo dne: 2008-02-13 21:24:23Reagovat Reagovat
Re: Re: Windows Xp - demo
Právě že vůbec nezačala. Stáhnul jsem si .exe soubor s demem, a při pokusu o jeho spuštění se nestalo nic, pouze probliklo černé okno "konzole". Zkoušel jsem i soubor opakovaně stáhnout nebo spustit na jiném pc s win xp a stalo se opět to samé.

Re: Re: Re: Windows Xp - demo
ano, přesně tohle se mi stalo když jsem si program stáhla v opeře-černé okno a nešel spustit, když jsem demo stáhla z exploreru, instalace proběhla a vše běží, hezký prográmek :-)

vloženo dne: 2008-02-13 21:35:38
Re: Re: Re: Re: Windows Xp - demo
Děkuji, tak z toho exploreru to opravdu jde, i když nechápu, proč opera stahuje jiný soubor (.exe) než explorer (.msi).

Re: Re: Re: Re: Windows Xp - demo
To je zvláštní. Je to prostě odkaz na soubor, ale proč si ho Opera přejmenuje na *.exe, to nevím. Podívám se na to.

vloženo dne: 2008-04-30 15:51:06
Re: Re: Re: Re: Windows Xp - demo
Měl jsem stejný problém po stažení DEMA prostřednictvím Opery. Díky Vašim zkušenostem jsem pouze přepsal příponu z "exe" na "msi". A vše je ok.

Adam28vloženo dne: 2008-02-14 19:43:43Reagovat Reagovat
Přepis výslosnosti; němčina
Dobrý den, přemýšlím o koupi tohoto programu a zajímalo by mě, jestli je při tovrbě vlastních slovíček možné zadávat i zápis výslovnosti (spec. znaky)- předpokládám že ano, jen se ujišťuji a jestli je možné použít program i na učení německých slovíček (jde o to jestli je možné použít ß a přehlásky a o to jestli když mám např. "der Park, -s" po mě bude program chtít, abych to zapsal přesně v tomoto tvaru. (aby např. nepřijmul jako správnou odpověď pouze "der Park" bez toho ", -s")

Re: Přepis výslosnosti; němčina
-Abych pravdu řekl, na němčinu to není moc stavěné. Takže ono německé ostré s použít asi nepůjde.
-Znaky výslovnosti (anglické) zadávat jdou.
-Pokud chcete, aby program přijímal více odpovědí, stačí je v zadání oddělit čárkou, např. televizi si můžete napsat jako TV, television, telly, the TV, the television - počítač potom bude přijímat libovolnou z těchto možností.
-Pokud chcete, abyste musel napsat přesně 'der Park, -s', to je problém, protože čárka normálně odděluje různé možnosti. Musíte tedy místo čárky použít něco jiného, např. lomítko, tečku, cokoliv



Adam28vloženo dne: 2008-02-14 21:57:43Reagovat Reagovat
Re: Re: Přepis výslosnosti; němčina
Jste si jist že to nebude fungovat? Mohl by jste prosím ty ß a ëäöü vyzkoušet? Jsou to podle mě docela běžná písmena a programy s nimi většinou problémy nemají.

Re: Re: Re: Přepis výslosnosti; němčina
Používám běžné windowsové prvky, textboxy apod, takže by to fungovat mělo. Moment, vyzkouším to... (i když nevím, kde na klávesnici to ostré s hledat....) :-)

Re: Re: Re: Re: Přepis výslosnosti; němčina
právě jsem to vyzkoušel, a šlape to fajn (jak přehlásky, tak ß). Akorát nepůjde používat slovíčka s těmito znaky ve hrách (šibenice, křížovky).

Re: Re: Re: Re: Přepis výslosnosti; němčina
A jak se prosím napíše to ostré s?

Re: Re: Re: Re: Přepis výslosnosti; němčina
To nevím, musíte si přepnou klávesnici na německou. Já tam to ostré s prostě nakopíroval z tohoto textu.

Re: Re: Re: Re: Přepis výslosnosti; němčina
Tak to ostré S už vím jak napsat, napíše se to pravý ALT + první tlačítko nalevo od ENTER.

rozdělení lekce
Koupila jsem si Váš program na podzim a moc se mi líbí, učení slovíček s tímto programem mě baví. Chtěla bych se zeptat, jestli si můžu nějakým způsobem vlastní vytvořenou lekci rozdělit. Zadala jsem si do ní asi 600 slovíček a teď se mi to zdá moc. Děkuji za odpověď

Re: rozdělení lekce
Abych řekl pravdu, s tím jsem nepočítal. Je lepší si vytvářet lekce tak po 20-30 slovíčkách. Lépe se tak učí a není potom problém si pro zkoušení vybrat třeba 30 lekcí najednou, když si člověk chce zopakovat nějaký širší okruh.

Jetli svoji lekci chcete rozdělit, můžete mi ji poslat, já Vám ji rozdělím.


Re: Re: rozdělení lekce
Děkuji moc, pošlu

Flash
Dobrý den, ráda bych si zakoupila tento skvělý program. Je možné, pokud mi jej pošlete přímo do PC ,jej přenášet na Flash i na jiné PC? Děkuji za info.Alice

Jurigovavloženo dne: 2008-02-25 14:25:13Reagovat Reagovat
Poďakovanie
Autorovi ďakujeme za kvalitný program a excelentnú prácu, ktorú odviedol pri jeho tvorbe. Program spĺňa všetky naše požiadavky a pritom je prehľadný, modifikovateľný a jednoduchý na ovládanie.Na slov. i čes. trhu sme nenašli produkt porovnateľnej kvality.
Ďakujeme! užívatelia multilicencie - pracovníci Cemmac a.s.

Filtr
Jak se dá prosím vytvořit nový filtr? Chci si tam dávat i slovíčka z němčiny a nechci, aby se mi to tam pletlo s angličtinou.

Re: Filtr
No, trochu složitě - v adresáři Language Lab/Data si otevřete soubor txtbooklist.dat

Tam je seznam filtrů, ten svůj tam prostě doplňte, tedy např. 'Němčina'. Pokud se potom v názvu lekce bude objevovat 'Němčina', nebude se zobrazovat v hlavním seznamu, ale pouze když si to vyberete ve filtru. Není to úplně ideální způsob, v nové verzi přidám fci 'vytvořit filtr'.

fonetika
Tak jsem si ho už také zakoupila a protože jsem puňťa, snažím se nová slovička doplňovat co nejvíce informacemi. Tzn. přepisem fonetiky a když se mi podaří někde stáhnout i zvukovou nahrávku tak také o ni a později se chystám dokreslovat obrázky. Tím, že strávím s každým slovíčkem tolik času si ho prakticky hned zamapatuji. Problém mám jen s přepisem fonetiky. Jako zdroj chodím na "answers.com" a tam asi nebude použita mezinárodní fonetická abeceda, protože mi tyhle znaky program nebere a přeskakuje je. Je to opravdu tím? Nebo dělám něco špatně? Např. slovo scarce(skârs), zapíše se dobře, ale po uložení vypadne "â". Druhý problém mám s tímto: místo vysvětlení (anglického opisu) si ukládám slovní spojení nebo větu, ve které jsem na slovo narazila. Ale někdy se uloží celá věta a někdy se mi v půli usekne i když není až tak moc dlouhá. Čím to? Předem díky za vysvětlení.

Re: fonetika
1) Znaky, o kterých píšete, nejsou znaky mezinárodní fonetické abecedy. Výslovnost najdete např. na dictionary.cambridge.org

2) Asi tam někde stisknete ENTER a tím se to posune na další řádek. Program si ale uloží jen první řádek. Tedy klidně můžete vyplnit celé pole textu (několik řádků) ale nesmíte odentrovat. Ale v příští verzi Langauge Lab by měla být i kolonka pro vzorové věty, takže toto potom odpadne.

Re: Re: fonetika
Díky za vysvětlení i za nový tip na stránky. Na tu novou verzi se moc těsím, protože když si vzorovou větu napíšu do vysvětlení, tak se mi samozřejmě ukazuje i při zkoušení, takže se musím hlídat, abych se tam ani očkem nekoukla a přečetla si ji až po zadání slovíčka. Ale jinak klobouk dolů, super odvedená práce.

Re: Re: fonetika
Ještě jeden malý dotázek. Proč když nahraju DP4+5+6 tak mám počet lekcí 258 a když dohraju poslední DP7+8, tak mám rázem lekcí jen 105. Je to tak OK?

Re: Re: Re: fonetika
To nevím, to by asi tak být nemělo. Přiinstalováním dalšího datapacku se žádné lekce nesmažou. Pouze by se některé mohly zařadit do některé ze skupin, které najdete pomocí filtru v záhlaví.

Re: Re: Re: Re: fonetika
Je to možné, že jsou zařazeny jinde. Zmizely mi všechny lekce/bloky ze seriálů a článků tady na HFE. Jestli došlo k přeorganizování, tak jsou patrně v jiných lekcích. Ještě jsem všechny nestačila projít, tak nemůžu říct. Kdybyste někdo měl stejný problém po instalaci Datapacku7+8 dejte vědět. Díky.

Re: Re: Re: Re: fonetika
Aha, tak to jo. Když si ve filtru teď nastavíte HFE, tak se vám vypíšou jen slovíčka k Help for English. Když si projdete nabídku 'filtru', asi tam najdete i ty seriály apod.

Ale jinak jakoukoliv lekci můžete najít, když si ručně do filtru zadáte název lekce nebo alespoň její část. To jen kdyby se vám nějaká lekce 'ztratila'.

zXKRIycPvloženo dne: 2012-03-26 04:53:54Reagovat Reagovat
Re: Re: fonetika
1. Myslim, ze Vas predpoklad ntscaei zaroven musite predpokladat, ze bar code nezacina nulami. Inak, skuste 0000-0000-0000-0000 .2. Nemyslim si, ze Double je spravna volba. Skuste vlozit do retazca nejaky dalsi znak, co Vam s tym formatter urobi. Odporucal by som pouzit Int64.Parse(String)Bechera

Pomoc
Provedla jsem podle pokynů instalaci Language LaB i datového balíčku a přesto mi program při otevírání řekne, že datový balíček nebyl nainstalován. Tolik jsem se těšila. Mám Windows XP, myslím, že v tom problém nebude. Pomozte mi, prosím

Re: Pomoc
Jo a demo mi šlo nainstalovat bez problémů i spustit, ale to jsem již dávno odinstalovala.

Re: Pomoc
Nevím z jakého média instaluješ, ale já jsem měla stejný problém, protože jsem si nevšimla, že v zazipovaném souboru je první data balíček nazvaný: DataPack1+2+3. Až poté je možné instalovat další dva balíčky: DataPack4+5+6 a dp7ck8. Neudělala jsi stejnou chybu?

Re: Re: Pomoc
Už je to v pořádku, měla jsem hlavní program, tedy Language LaB nainstalovaný na "D" a DataPacky jsem nainstalovala na "C", ale teď už to jde. Mě to v tu chvíli vůbec nenapadlo. Ale máš pravdu s tím postupem u těch DataPacku.

Re: Pomoc
Asi je problém v tom, že se program nainstaluje jinam, než DataPacky. to je pravděpodobně způsobeno tím, že máte Windows na jiném disku než C. Program se automaticky instaluje do složky Program Files (ta je uložena tam, kde windows). DataPack automaticky předpokládá, že to je na C a pokud to v instalaci nezměníte, máte potom program jinde, než Data.

Jednoduše při spuštění instalátoru DataPacku změňte písmenko z C např. na D apod.

vlastní lekce
Když jsem si vytvořila vlastní lekci, v té lekci mám slovíčko, u kterého zatím nebyla výslovnost, dala jsem si tam výslovnost vlastní. V případě dalšího datapacku už u tohoto slovíčka výslovnost je (popř. i obrázek), bude se mi to v mé vlastní lekci aktualizovat nebo musím všechno projít ručně?
Děkuji

Re: vlastní lekce
Instalací nového datapacku se to pravděpodobně automaticky přepíše, pokud jste ovšem své nahrávky a obrázky pojmenovala tak, jako je to slovíčko.

Tedy pokud váš název ke slovíčku 'dog' bude u nahrávky 'dog.wav' a u obrázku 'dog.gif', nový datapack to přepíše.

Pokud si je ale budete pojmenovávat např. jako 'nahravka1.wav' či 'obr1.gif', potom to budete muset měnit ručně.

COžééé??
Mě teď angličtina bavííí?? to je cö říct...:) Skvělej program, nemám slov...

bohumilvloženo dne: 2008-05-04 22:52:26Reagovat Reagovat
Headway
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat, zda se nějak dají přesunout již vytvořené lekce z webu help for english do programu language lab. Měl bych konkrétně zájem o lekce z učebnice headway. Postahoval jsem všechny aktualizace (mám nainstalováno 8 datapacků), ale stále ve výběru nemohu nalézt ten headway.
Další dotaz se týká základní slovní zásoby... Nevíte, kde by se dala sehnat (nejlépe zadarmo) základní slovní zásoba (cca 2000 slov) i s českým překladem ? Je někde zde na webu nebo v programu language lab ? Děkuji.

Re: Headway
Napište mi e-mail, pošlu vám jak ten Headway, tak 1000 nejpoužívanějších slov.

bohumilvloženo dne: 2008-05-06 20:58:09Reagovat Reagovat
Re: Re: Headway
Děkuji...:-)

Re: Re: Headway
Mohl bych také poprosit o zaslání slovíček New Headway a 1000 nejpoužívanějších slov pro Language Lab. Děkuji

Re: Re: Re: Headway
Odesláno.

Re: Re: Re: Re: Headway
Mohu také poprosit o zaslání 1000 nejpoužívanějších slov?

LL nic moc
demo je na ....o ponevadž nejde vyzkoušet vlastni slova
slova které chci umět a nejdou mě zapamatovat

Re: LL nic moc
Od toho se tomu říká 'demo'. Vyzkoušíte si, zda vám to vyhovuje na několika již hotových lekcích, a pokud ano a chcete se podle toho učit svoje slovíčka, můžete si koupit plnou verzi.

bohumilvloženo dne: 2008-05-25 22:08:34Reagovat Reagovat
slovesa
Dobrý den,
hned z kraje bych vám chtěl poděkovat za velice podařený program, který mi opravdu usnadňuje výuku Angličtiny. Dostal jsem se těsně za půlku nabízených lekcí, a proto už pomalu začínám mít alespoň základní slovní zásobu. Překvapilo mě však poměrně malá slovní zásoba sloves v nabízených lekcích. Chtěl bych se zeptat, jestli jen špatně hledám a nebo se na slovesa moc důrazu neklade. (Z mých zkušeností vyplývá, že program obsahuje opravdu velice mnoho podstatných jmen, méně přídavných jmen a opravdu málo sloves.) U většiny lekcí v sekci non-textbook jsou prakticky jen podstatná jména. Budou někdy k dostání i slovesa souvesející s různými tématy ?

Re: slovesa
Mezi těmi 'non-textbook' jsou především tématické okruhy, a mezi tématy samozřejmě nejčastěji budou podstatná jména. Slovesa bývají univerzálnější a nepojí se tedy tak často s nějakým tématem.

To, že nejsou mezi lekcemi, však neznamená, že je Language Lab neumí. Hlavní silou programu je možnost tvoření vlastních okruhů. např. se učíte podle své učebnice angličtiny, a do Langauge Lab si zapisujete neznámá či méně známá slovíčka. Napíšete slovo a stisknete ENTER. Program si vše doplní sám (výslovnost, definici, překlad...) Takto si vytvoříte lekci řekněme o dvaceti slovech a můžete se dát zkoušet. Pokud se budete učit tímto způsobem, zjistíte, že většinu potřebných sloves program zná.

Máte ale pravdu, že bych měl udělat nějaké okruhy se slovesy. Do příštího DataPacku takové lekce přidám.

Díky za poznámku.


bohumilvloženo dne: 2008-05-26 21:51:42Reagovat Reagovat
Re: Re: slovesa
Dobrý den,
předem bych rád uvedl, že ta výtka nebyla v žádném případě myšlena nějak útočně. Vidím, že stále usilujete o co největší spokojenost uživatelů, a proto jsem se jen snažil naznačit jednu z možných cest, kterou by se dal vylepšit už tak prakticky dokonalý program, za který jsem vám velmi vděčen:-)

Uvedu ještě další věci, které mě napadly během používání Vašeho programu. Berte to jen jako bezvýznamné postřehy studenta, který trávil učením s LanguageLab dost času a chtěl by naznačit, co by ještě třeba šlo vylepšit.

1) Co se týče slovní zásoby, přišlo by mi vhod o něco pravidelných (těch ne nepravidelných) sloves. používal jsem program jako prostředek k nabrání základní slovní zásoby a tu absenci cítím hlavně u sloves.

2) U zkoušení sloves by možná stálo za to v nastavení povolit možnost zadávání všech 3 tvarů u všech sloves (nejen u těch nepravidelných). Takto je předem u nepravidelného slovesa jasné, že se jedná právě o nepravidelné sloveso a člověka to přinutí přemýšlet, jak ta nepravidelnost vypadá.


3a)
Opravdu nevím, do jaké míry je to obtížné na naprogramování, ale docela by se mi líbil jakýsi přehled "chybně zadaných slov". Tzn že by program za mě vedl jakousi statistiku toho, která slova mi dělají problémy. Mnohdy mám s určitým slovem opravdu problémy, a proto ho uložím do samostatné lekce spolu s ostatními problémovými slovy. Jenže pak se ta ostatní naučím a zbyde mi jen třeba to jedno nebo dvě problémová slova. Takhle bych mohl velmi snadno opakovat opravdu problémová slova. (Jednou za čas bych za to sedl a prošel všechna slova, co jsem odpověděl často špatně, jednou za delší časový úsek bych prošel všechna chybná slova.) Docela by se asi i hodilo tam přidat možnost odebrání slova z této "černé listiny". (Pokud jsem se např jen překlepl)

3b)
U tohoto dlouhodobého zkoušení by se možná vyplatilo jaksi hodnotit svou odpověď (např známkou. Jednička by byla že to slovo mám bezpečně zažité, dvojka že si ho vybavím, ale s problémy, 3 že si ho vybavuji dost těžko, 4 že si ho nevybavuji a 5 že pod tímto označením mám zafixovaný jiný význam. zvláštní skupina by pak mohla být slova co vím jak zní, ale zaměňuji v jejich případě třeba a za e.

4) Na existující funkci označit danou odpověď za správnou mi vadila nutnost potvrzovat vždy správnost. Docela by se mi hodila možnost, že v případě chyby budu třeba moci někde v menu označit poslední, podle programu špatně zadanou odpověď, označit za správnou. (Nepřeklepávám se zase tak často, ale mnohdy dělám větší množství lekcí najednou kvůli kontrole většího množství slovní zásoby a pak všechna problémová slova ukládám. Díky překlepům tam mám pak plno slov, co bezpečně znám.)

5) Možnost vytvořit vlastní podmenu v menu. (Např bych začal číst knihu XXX a chtěl bych mít všechna slova z této publikace v samostatné složce)

6) Uvést alespoň u některých slov příklad použití ve větách.

Doufám, že vám tento příspěvek nebude vadit.

Re: Re: Re: slovesa
Moc děkuju, rozhodně to nevadí. Dokončujeme teď jeden nový software a po jeho spuštění máme v plánu celkovou revizi programu Langauge Lab, kde již s mnoha vámi zmíněnými funkcemi počítáme. Těch věcí máme s LL v plánu daleko více, ale to zatím nebudu prozrazovat. Vaše postřehy si dám do své složky s dalšími postřehy uživatelů.

Mockrát díky.

ZRBaSrcOwjIwzybbfvloženo dne: 2012-03-26 07:10:16
Re: Re: Re: Re: slovesa
So much info in so few words. Tosolty could learn a lot.

Re: Re: Re: slovesa
dobrý den, language lab používám už skoro rok a jsem nadmíru spokojená.Díky vám se moje slovní zásoba hrozně rozšířila. Akorát bych se přimlouvala k vytvoření možností vlastního podmenu. Teď si plánuju napsat si tam hodně slovíček z jedné knížky a myslím, že by bylo přehlednější to mít hezky v jednom. A ještě jeden problém, budu mít nový notebook, takže počítač už moc používat nebudu. Jenže nevím, jak si to tam mám přetáhnout. Zkoušela jsem to vypálit na cd, ale pak to spustit vůbec nešlo. Zatím to ale nevadí, protože notebook plánuju až na listopad.

Re: Re: Re: Re: slovesa
Nejjednodušší je, když si zazálohujete obsah složky Language Lab/Lessons a případně (pokud jste si ke slovíčkům přidávala externí nahrávky a obrázky) i složku Dictionary. Jednoduše tyto složky zazipujte a potom po instalaci porgramu na nový počítač tam tyto zazipované archivy rozbalte.

Kdyby byl problém, kontaktujte mě na e-mailu info@vitware.cz.

licence
takže rozhodnul jsem se jej koupit ale nevím jak je to s licencí.
Potřebuji jej používat na pc i na notebooku. A taky když budu kupovat nové pc abych jej mohl použít i na něm atd.
Takže asi bude třeba
Language Lab (multi) - multilicence
za 840,- Kč
Jenže co je myšleno tím ve škole? To nemužu používat doma?

A k čemu je Language Lab (student)? Vždyť to je přece jedna licence takže je to to samé jako single nebo ne?

P.S.: jak je to s novějšímy verzami? To si pak tu novější verzi musím znovu koupit nebo se to už pak aktualizuje? Myslím tím to abych ten program pak měl furt a nemusel si kupovat kvuli novější verzi jej znovu.

Re: licence
Licence SINGLE je určena pro jednoho uživatele. Pokud budete program používat na více počítačích, určitě nemám nic proti tomu, i když licenční smlouva to nepokrývá. Licence MULTI je určena školám, které si mohou program nainstalovat klidně na 50 počítačů.

Licence STUDENT je určena studentům škol, které si zakoupily multilicenci.

Na nové verze vás program bude sám upozorňovat, ty si zdarma stáhnete z internetu. Znovu si nic kupovat nebudete muset.

Re: Re: licence
Aha takže mi stačí pořídit jen SINGLE za 440,- Kč. Díky. Nevěděl jsem totiž jak to je protože na stránce k objednání se píše že opravňuje k instalaci a užívání na 1 počítači.

Jinak je nějaká záruka nebo možnost vracení v případě že by to nějak nejelo. Mám totiž visty.

Re: Re: Re: licence
S Vístami není problém. Nakonec jste si pravděpodobně stáhl demo programu, tedy vidíte, že to funguje a jak to vypadá, takže nekupujete zajíce v pytli, ne?

Re: Re: Re: Re: licence
No demo jsem nezkoušel nějak mi to nejede. Zkoušel jsem jej na XPečkach ale nějak se to nechtělo nainstalovat a na vistach jsem to ještě nezkoušel.
Ale ja bych si jej koupil i bez dema podle názoru a co jsem se díval tak to bude dobré.

Re: Re: Re: Re: licence
Jediný důvod, proč by demo mohlo nechodit, je, že se špatně stáhlo z netu. Jinak jsem snad neslyšel, že by někomu nechodilo z jiného důvodu.

j1rka
No to je asi tím protože mám teď hodně pomalé připojení a stahovalo se to asi 30 min :D

No a právě proto se ptám jestli kdyby to v originálu nejelo tak jestli je pak možnost s tím něco dělat.

Re: j1rka
Samozřejmě že ano. Vždycky je možné se domluvit. Program se prodává už více než dva roky a za tu dobu nebyla ani jedna reklamace, kdy by zákazník žádal vrácení peněz. Samozřejmě se tu a tam objevil malý problém, ale myslím, že jsme tak na 99 procent vždy vyřešili. Je ale jasné, že žádný software není bez chyby, a ani Windows vám nepošlape vždy bez problémů.

Re: Re: j1rka
OK. Moc díky.

WVccjwjStVlnwqovloženo dne: 2012-05-17 00:04:50Reagovat Reagovat
Re: Re: j1rka
napsal:Spedše to vypadlo na chybu ve hĹ?e A i kdyby by byl nÄ?jakfd kreš s xKem, tak tam zavole1m aĹĄ si pro nÄ?j pĹ?ijedou a vymÄ?ned mÄ? ho. Starfd typy se uĹľ nevyre1bÄ?j, tak bych dotasl slimko

program na jiný PC
Dobrý den, ráda bych si zakoupila tento program a již nyní se učila. Plánujeme v září odjez do UK a tam budu muset koupit jiný PC. Tak jsem se chtěla zeptat, jestli si můžu již zakoupený program znovu nahrát do jiného PC a v tomto již nebudu používat nebo musím znovu koupit ten program a nainstalovat do druhého PC? Moc se mi to nechce kupovat 2x, ale učit se potřebuji již nyní, než tam odjedeme. Děkuji za odpověď.

Re: program na jiný PC
Program si můžete samozřejmě po zakoupení nového počítače nainstalovat i tam. Ze starého byste ho ale měla správně potom odinstalovat. Program se neváže na počítač, ale na uživatele.

Re: Re: program na jiný PC
Děkuji za odpověď. Samozřejmě, že z tohoto PC budu pak odinstalovávat vše, co půjde :-) Jdu si to tedy objednat. Děkuji.

RWHOkWLhQvzKvloženo dne: 2012-03-26 04:36:49Reagovat Reagovat
Re: Re: Re: program na jinĂ˝ PC
Taking the overievw, this post is first class

SuperMemo
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat na jiný program než je LL a to na supermemo.Snad jste o něm slyšel a řeknete mě svůj názor.Děkuji
Na shledanou

Re: SuperMemo
K tomu se jako jejich konkurent vyjadřovat nebudu, ale třeba s tím má někdo jiný zkušenosti. Doporučuji to ale spíše napsat do diskusního fóra, určitě vám tam někdo svůj názor řekne.


dobrý den,
až nyní jsem narazila na informace o vašem programu. Jak to funguje s dalšími jazyky?když si koupím tento program,tak tam bude pouze angličtina/cvičení nebo je možné si tam sama nahrát-dopsat slovíčka z jiného jazyku,konkrétně španělštiny?
díky


Re:
No, teoreticky si tam můžete zadávat cokoliv potřebujete, jiné jazyky či dokonce úplně jiné předměty. Znám lidi, kteří Langauge Lavb používali pro studium dějepisu, zeměpisu, chemie a dalších věcí. Přímo stavěné to na to není, ale použít se to dá. Místo slova anglicky si např. můžete zadat chemický vzorec, místo slova česky název sloučeniny, místo definice popis látky.... a pak se můžete dát zkoušet např. podle popisu, nebo podsle vzorců... to je jedno. Funguje to.

další chvála :)
Program jsem si nejprve stáhl jako DEMO, a po doslovném "zhltnutí" všech slovíček jsem neviděl lepší řešení, nežli si objednat plnou verzi. A jsem rád, že jsem dalším spokojeným uživatelem. Mohu potvrdit, že učení slovíček nebylo nikdy zábavnější. Děkuji Vám pane Vít!


Chtěl bych se zeptat na výslovnost u slova "tear", která je tam uvedena. Jedná se opravdu o standardní americkou výslovnost ?

Re:
TEAR může znamenat 'trhat' a nebo 'slza'. Pokaždé se to vyslovuje jinak. Které z nich máte na mysli?

Re: Re:
Jde o to, že na nahrávce se mi zdá ta výslovnost pokaždé stejná. Není možné, že by byla výslovnost třeba od "slzy" i u "trhat" ? (Nebo naopak ?)

Re: Re: Re:
Podívám se na to.

Re: Re: Re:
ANo, ta 'slza' tam má špatně přiřazený zvuk. V přepisu výslovnosti je to ale napsané dobře.


Pokud se rozhodnu pro zkoušení česko-anglicky, program mi napíše Run-time error '62': input past end of file
Nevíte, čím to je ? Používám windows vista. Objeví se v dohledné době nějaké datapack, co to spraví ?

Re:
To není chyba programu, pravděpodobně máte v LL nějaký zastaralý soubor, což lze jednoduše napravit. Napište mi prosím mail, problém vyřešíme.

Re: Re:
ok, děkuji. Jinak je to vážně super prográmek:-)

Smokievloženo dne: 2009-12-03 07:32:42Reagovat Reagovat
Re: Runtime error 62 - VYŘEŠEN
Měl jsem problém s "Run-Time error "62". Imput past end of file" na Win Vista. Chyba naskočila už při pokusu o spuštění programu a to po zhruba 2 týdnech co jsem ho bez problémů používal.
Kompletní odinstalace, odstranění z registrů a opětovná instalace nepomohly. Ale minimálně doporučuju program odinstalovat a poté smazat instalační složku standartně na C:/Program files/Vitware

Ale co pomohlo:
Spustit LsanguageLab v režimu kompatilibility a jako administrator.. tzn
Pravým tlačítkem myši kliknout na ikonu LL - VLASTNOSTI - kliknout na záložku KOMPATIBILITA - zatrhnout Tento program spustit v režimu kompatibility a vybrat WINDOWS XP a dále zatrhnout Spostit tento program jako správce.

Po té vše unguje pod Vistama jak má

Re: Re: Runtime error 62 - VYŘEŠEN
Tento problém někdy způsobuje CCleaner.
Pomoci by mělo ale přeinstaování NE celého programu ale jen datapacku.


Mám dotaz na ty požadavky. Je potřeba mít k tomu rychlý internet? Když si program koupím na cd tak stahuje se pak ještě něco z internetu?
Četl jse i něco o dataPacku to je asi něco jako aktualizace je to moc velký soubor?

Například momentálně to demo stahuji něco kolem 30min takže je to celkem hodně pomalé. * :? *

Re:
Pokud jen demo stahujete 30 minut, potom si program rozhodně objednejte na CD. Na CD budete mít poslední verzi včetně všech datapacků (v jednom), takže nic stahovat nebudete muset. Nově vycházející datapacky si už ale stáhnout budete muset nebo se bez nich obejít, a nebo je stáhnout z nějakého jiného počítače s rychlejším připojením.

slovakvloženo dne: 2008-10-11 21:15:23Reagovat Reagovat

S posanim CD na slovensko bude nieky problem ??? A platba...

Re:
Mrkněte se na stránky Vitware, je tam objednávkový formulář pro Slovensko s možnosti dodání a cenami.


Děkuji
Dobrý večer, tak jsem si právě nainstalovala program Language Lab a jsem moc nadšená, je to paráda, moc děkuji :-) V kombinaci s tímto skvělým serverem mi Aj určitě půjde jedna báseň :-D


Dobrý den, chtěla bych se zeptat, kdy vyjde nový datapack k Labu ? :-) Chtelo by to novy kabatek :-)Nekde jsem cetla, ze pry bude :-) uz se ho nemuzeme dockat :-) Díky za vas program a vase stranky, pomahaji moc !

Re:
Nebude to jen kabátek, bude to změna od základu. Ale nějaký čas to potrvá, jak dlouho se neodvažuju odhadovat. ALe DataPack ke stávajícímu LL taky brzy plánuji.


Dobrý den, jak je to s podporou Windows Vista, protože demo programu mi na Vistách nefunguje.
Děkuji

Re:
I demo by mělo na Vistách fungovat. Napište, co přesně máte na mysli tím "nefunguje" - proběhne instalace? Jak se program zachová? Jakou chybovou hlášku případně zobrazí?

Re: Re:
Zobrazi se chybova hlaska Run-time error '380': Invalid property value. Po odkliktnuti hlasky se program ukonci. System Windows Vista Ultimate SP1.
Dekuji

Re: Re: Re:
Jeste dodavam, ze se program v poradku nainstaluje, bohuzel nejde pustit.

Re: Re: Re:
Pak zkuste provést instalaci tak, že instalátor spustíte pravým tlačítkem a zvolíte "spustit jako správce". Stejně potom spusťte nainstalované demo.

Re:
Mám tento skvělý program a mám ho nainstalovaný na Windows Vista 64 bit. Vše funguje jak má. Chyba bude zřejmě v instalaci Windows. Možná by pomohla přeinstalace.


Dobrý den, stáhl jsem si demo LL a zdá se mi super, jenom jsem se chtěl zeptat, jestli v plné verzi jde změnit podklad programu, černá vroubkovaná látka mi nepřijde moc optimistická. Děkuji za odpověď.

Re:
Bohužel ne, ale dá se to celé otevřít v okně, pak je to bez toho depresivního pozadí. Pracujeme ale na nové verzi.


Dobrý den, chci se zeptat zda je ve finální verzi více číslic než 1-9? (myslím číslice v spell-it-out-lound)
Díky.

Re:
nn, spell it out loud je jen pro spelování jednotlivých znaků, tedy jen jednociferných čísel.


Dobrý den, demo mi příde super, ale jako OP používám Linux, plánujete taky linuxovou verzi?

Re:
Ne, to zatím neplánujeme. Ale na Linuxu by to mělo chodit ve Wine.

Busness English
Dobrý den, budu si kupovat Váš program, chci se jen zeptat, jestli uvažujete i o slovíčkách z Business English. Děkuji

Re: Busness English
Slovíčka si můžete do LL psát libovolná. Slovník průběžně updatuju, ale je pravda, že z business to asi nebude znát úplně všechno. Časem určitě ale budou přibývat i z tohoto oboru. Snadno si ale můžete lekce vytvářet sama, i se slovíčky, která program ještě neumí.

Re: Re: Busness English
Díky

výslovnost
Chtěl bych se zeptat, jestli výslovnost, která tam je, je namluvená pouze v americké angličtině nebo i v britské. Díky

Re: výslovnost
Většinou v obou verzích... tedy ta nejčastější slovíčka jsou v obou verzích.

Question
je mozne Language Lab objednat z Britanie, moc bych ho chtela........ Dekuji. Jinak Congratulation, delate skvelou praci moc mi to tady pomaha........

Question
je mozne Language Lab objednat z Britanie, moc bych ho chtela........ Dekuji. Jinak Congratulation, delate skvelou praci moc mi to tady pomaha........

Re: Question
Ano, ale nejlépe zaslání elektronickou cestou. Poštou by to bylo zbytečně drahé.

vkládání vlastních slov
Dobrý den! .. Zakoupil jsem si Vaše cd a musím říct že je skvělé zatim.. Akortá mám teď porblém, když chci vložit své vlastní slovo .. při zkoušení to napíšu dobře a hlásí mi to jako chybu .. čím to je? díky.. :-(

Re: vkládání vlastních slov
Záleží, co jste tam vložil a jak. To bych musel vidět. Můžete mi tu lekci poslat?

Re: Re: vkládání vlastních slov
samozřejmě posílám vám jí na email

Re: Re: vkládání vlastních slov
tak bohužel nevim prioc ale kdyz to odešlu na Váš e-mail tka to nejde.. ostatní emajly posílat mohu ale Vám ne :d nemáte třeba chybu v adrse či něo takového psal jsem na mmvitovy@volny.cz

Re: Re: Re: vkládání vlastních slov
Zkuste měkké i. :-)

Jakubvloženo dne: 2009-02-12 16:54:48
Re: Re: Re: Re: vkládání vlastních slov
ehm chybička nastala už jsem to odeslal a je to ok .. omlouvám se ..

Je to hezký program
dobrý den.musím říct že je to moc moc hezký program.

návštěvníkvloženo dne: 2009-02-15 13:22:04Reagovat Reagovat

Dobrý den
1.Jak velký je ten program, když se jej rozhodnu objednat pomocí stažení z internetu?

2.Pokud při stahování nastane nějaká chyba, je možné program stáhnout znovu?

3.A je možné jej potom zazálohovat na cd abych jej už pak nemusel znovu stahovat (přeinstalace os atd.)

4.Jak dlouho trvá dodání programu? (jak poštou tak i internetem)

Díky.

Re:
1) cca 150 MB
2) ano
3) ano
4) většinou do dvou dnů od objednání (dobírkou) či od zaplacení

Možno s tým budete dosť nesúhlasiť, ale:
nerozmýšľali ste už nad tým, že by ste language lab predávali aj v tých "normálnych" obchodoch, napr. kníhkupectvách? Osobne by mi takáto kúpa vyhovovala oveľa viac ako cez internet :D

Re: Možno s tým budete dosť nesúhlasiť, ale:
To ano, už jsme nad tím samozřejmě přemýšleli. Možná jednou... jde totiž hlavně o tu investici. Taky máme rádi osobní kontakt se zákazníky.


Chci se zeptat jestli se ještě program Language Lab vyvíjí, protože poslední aktualizace na vašem webu je z 14.2.2008.

Re:
Aktualizace nyní probíhají tak, že si je program při spuštění sám zjistí na webu a nabídne uživateli stažení. Upgrady tedy už na web veřejně neumisťujeme.

Language Lab na USB
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat jestli lze program Language Lab používat také přímo z USB flashky, že bych si ho nainstaloval na USB flashku a potom ho mohl využívat na svém PC doma a případně bych si spustil program také na PC v práci ?
Předem díky za odpověď.


Re: Language Lab na USB
Ano, to je možné.

Jirka.hkvloženo dne: 2009-03-31 08:44:54Reagovat Reagovat
Stažení full verze
Dobrý den!
Váš prográmek jsem si stáhnul v demu a moc se mi líbí. Chtěl bych se zeptat, jak je to se stažením plné verze. Můžu po objednání, zaplacení a stažení plné verze 1. instalaci vypálit na CD? 2. opakovaně instalovat na svém počítači (např. po reinstalaci Windows)? 3. instalovat ji i na svém notebooku? Děkuji za odpověď. Přeji hodně úspěchů při vytváření dalších programů a webu HFE. Jirka Hradec Králové

Re: Stažení full verze
Dobrý den,

1) ano, samozřejmě
2) ano
3) podle licenční smlouvy ne, proti tomuto použití však nic nemáme, za předpokladu, že budete jediným uživatelem. Pokud by ale každou instalaci používal někdo jiný, tam by bylo potřeba zakoupit ještě jednu licenci. Na tu bychom vám ale poskytli slevu 50%.

UpqzMoBtcibkoExmvloženo dne: 2012-05-17 11:09:40Reagovat Reagovat
Re: Re: StaĹľenĂ­ full verze
The aibltiy to think like that is always a joy to behold

Mac OSX
Chtěla bych se zeptat jestli neexistuje verze, která si rozumí operačním systémem mac OSX? To demo co je tu ke stažení mi nefunguje. Díky

Inteligentní zkoušení
Dobrý den,
jen malý dotaz:
na stránkách HFE mně velmi vyhovuje způsob zkoušení slovíček, kdy po zadání špatného slova program slovo zobrazí (třeba včetně zvuku) a zařadí ho ihned nebo max o 1 slovo později znovu - tj. v době kdy ho ještě mám v hlavě, musím ho napsat atd... Zakoupená verze takto ale nepracuje, slovo opakuje většinou mnohem později kdy už ho v hlavě nemám a učení je tak obtížnější... Nebo to lze nějak jinak nastavit? (nemám ale na mysli volbu "při špatné odpovědi hádat znovu" protože tam se správná odpověď nezobrazí) Díky.

Re: Inteligentní zkoušení
Ano, udělám to.


Dobrý den,
zjistil jsem ze v programu je pri zadavani slovicek v policku Vyslovnost pouze 18 znaku, resp. se zobrazuje jen 18 znaku vyslovnosti. Da se pocet mist nejakym zpusobem rozsirit. Dale, zda by bylo mozne vyslovnost opravovat, je zde pouze moznost smazat jiz u vytvoreneho slovicka.


Dekuji

Re:
Pracujeme na nové verzi, ta bude fungovat jinak. Vím, že ten limit je dost omezující, ale na jednotlivá slovíčka to bohatě stačí.

marianvloženo dne: 2009-05-13 17:55:29Reagovat Reagovat

dobry den
chcel by som sa opytat ci sa mi oplati kupit si tuto staru verziu slovnika alebo mam pockat na vami avizovanu novu verziu slovnika *

Re:
Vydání nové verze bude ještě nějakou dobu trvat. Navíc její cena pro majitele staré verze bude pravděpodobně podstatně nižší. Takže myslím, že vyplatí.

hwdpoZFwgWpdLBJIevloženo dne: 2012-05-13 05:14:33Reagovat Reagovat
Re:
sfa spe4ť. Tento kre1t sa pozrfa do vesmedru aa0preddu aj sa0novfdm ovle1danedm. Novfd diel Angry Birds Space je dostupnfd pre zaieadinra sa0Androidom aa0iOS. Nechfdba však ani verzia pre klasicke9 PC, ktorfa

hwdpoZFwgWpdLBJIevloženo dne: 2012-05-13 05:15:30Reagovat Reagovat
Re:
sfa spe4ť. Tento kre1t sa pozrfa do vesmedru aa0preddu aj sa0novfdm ovle1danedm. Novfd diel Angry Birds Space je dostupnfd pre zaieadinra sa0Androidom aa0iOS. Nechfdba však ani verzia pre klasicke9 PC, ktorfa

Zlúčenie lekcií
Dobrý deň.

Jedna otázočka. Dajú sa nejakým jednoduchým spôsobom zlúčiť dve lekcie ( obsah dvoch lekcií ) do jednej. Ďakujem.

Re: Zlúčenie lekcií
Jednoduše moc ne... ale jde to vyřešit:

Vyberte si dvě lekce pro zkoušení, spusťte zkoušení, ale ještě než odpovíte na první otázku dejte konec a uložit zkoušení. To si nějak nazvěte a máte uloženou samostatnou lekci, která bude obsahovat slovíčka ze dvou lekcí.

Re: Re: Zlúčenie lekcií
Ale to predsa je jednoduché. Najviac ma pri takýchto riešeniach štve, že som na to neprišiel sám. :-) Ďakujem.


Dobrý den,

je možné v programu language lab měnit a upravovat klíčová slova, která jsou předem nastavená ve filtru ? Popřípadě je možné si přidat vlastní klíčová slova do filtru ? (která tam zůstanou uložena)

Děkuji.

Re:
Bohužel ne... ale mohu vám je tam přidat.

Re: Re:
Nakonec jsem si pro větší přehlednost v lekcích udělal na disk "D" kopii programu, ze které jsem vymazal všechny původní lekce a do které si vytvářím pouze lekce vlastní.

Je možné to takhle dělat ? (mít LanguageLab dvakrát v jednom počítači ?)
A pokud se uvolní nějaká aktualize, budou se automaticky aktualizovat oba dva programy ?

Děkuji za odpověď.

P.S. (pro ostatní) LanguageLab několikanásobně převýšil mé očekávání. Je to skvělý program. Stejně jako všichni ostatní ho vřele doporučuji.

Re: Re: Re:
Je to tak možné udělat. Případné aktualizace budete ale muset nainstalovat do obou individuálně.


cituji: "Vícefunkční multimediální slovník který běží pod LL i jako samostatná aplikace (obsahuje již více než 11,000 hesel s českým překladem a výkladem v angličtině, 1,500 ilustrací, 7,000 nahrávek výslovnosti)"


Chci se zeptat. Ten slovník, to je ten stejný slovník co je zde na webu (ten v sekci slovník)? S tou samou výslovností, stejným počtem slov a s obrázky?
A když zde na web přidáte do slovníku nějaká nová slova, tak přidají se i do programu?
Nebo je vyvíjený jinak a proto není uplně totožny?

Já totiž ten slovník tady na webu celkem hodně používám (nejdříve hledám tady a pak jinde) a to hlavně proto, že jsou zde obrázky, správná výslovnost které mužu věřit a jednoduchý popis.
Pokud by mi ten slovník v LL nabídl to samé se stejným počtem slov tak by to bylo senzační, protože bych měl k němu i přístup offline když jsem bez netu...

Přemýšlím právě nad koupí tohoto programu...

Re:
Ano, slovník, který je tady na HFE je vzatý z programu Language Lab. Bohužel v současné době spolu tyto dva projekty nekomunikují, takže nová slovíčka si LL neumí stáhnout odsud.

V současné době totiž pracujeme na zbrusu nové verzi LL, která už toto bude umět. Proto teď v posledním cca měsíci soustředím svoje úsilí především na slovník zde... může se proto stát, že tady slovíčko je, a v LL už ne.

Snad ale nový LL vyjde brzy. Ti, kteří používají starý LL si budou moci upgradovat na nový LL přibližně za rozdíl v ceně.

Kdy ale bude vydaný, to ještě není jistě. Pracuje se na něm ale skutečně usilovně.

Azbuka do LL
Dobrý den,

váš program používám už delší dobu a nemůžu si ho vynachválit. Přestože je primárně zaměřený na angličtinu, používám ho s úspěchem i k učení jiných jazyků např.: němčina, francouzština, latina,... Právě jsem se těšil, jak do něj začnu dávat první ruská slovíčka a ejhle :)
Myslíte, že by do jednoho z příštích LL šlo nainstalovat rozpoznávání azbuky, případně i jiných znakových systémů (řečtiny)? Angličtinářům jistě překážet nebude a ruštináře potěší :)

Hodně zdaru při vývoji nové verze


Dobrý den, chci se zeptat zda v novější verzi LL rozšíříte počet míst na zobrazovanou výslovnost a zda bude možnost upravovat výslovnost, protože v případě chybně napsané výslovnosti ji nelze doopravit, ale musí se celá smazat a napsat znovu.
Rád bych LL využil pro učení frází např. v obchodní angličtině, ale zmíněný počet zobrazovaných míst to dost omezuje. Váš program je jinak super a pravidelně ho používám hlavně pro tvorbu vlastních lekcí.
Děkuji

Re:
Myslím, že ano (jak pro možnost úpravy, tak pro možnost psát delší přepisy. :-)


Koukal jsem ted na sekci "ke stazeni" na dedikovanych strankach a kupodivu nejvyssi datapack ktery je tam dostupny je no.6. Ale ja vim ze uz snad vysel i 9?

Jsou snad ty lekce " phrasal verbs a rewardpack" prave ty vyssi datapacky?

Re:
Od Packu 6 na nově vydané DataPacky upozorňuje program sám, není tedy potřeba, aby byly volně ke stažení na stránkách.


Včera mi přišel LL. Právě se sním seznamuji,ale nedaří se mi nastavit, aby program spolupracoval se slovníkem. Vkládání nových slovíček do lekce jde dobře, ale neznámé slovo z definice se při dvjkliku nepřeloží tak jak to jde na HFE. Podporuje LL tuto funkci? Jinak jsem tímto programem moc nadšená a jestli jsem moc náročná tak se omlouvám. Eva

Re:
Dobrý den,

ve slovníku by tato funkce měla fungovat. Máte teď na mysli ten samostatný slovníček a nebo slovníček uvnitř Language Lab?

Marek Vít

Re: Re:
Mám na mysli asi slovník v LL. Při zkoušení slovíček nefunguje překlad slov v definici. Při dvojitém kliknutí není žádná reakce. To asi program neumí, ale přímo ve slovníku to jde.
I tak moc děkuji za tento program, je nejlepší!
Přeji hezký den. Eva

Ochrana osobnich udaju
Dobry den,diky za skvele internetove stranky 8-) Nemuzu se od nich "odtrhnout"8-)Jen jsem se chtela zeptat na ochranu osobnich udaju v pripade objednavky nektereho z produktu Vitware..Vetsinou u objednavek pres internet se zadava souhlas se zpracovanim osobnich udaju..Diky moc za odpoved,zdravi Lucy

Re: Ochrana osobnich udaju
Na Vitware zadáte jen své jméno a adresu, aby bylo jasné, kam objednaný software mám zaslat. Zajímá vás konkrétně to, jestli Vaše data nepoužiju k jiným účelům?

Re: Re: Ochrana osobnich udaju
Dobry vecer:),krome jmena a adresy se u objednavky zadava telefon a e-mailova adresa..U vetsiny objednavek zadavanych pres internet (s kterymi jsem se doposud setkala) dava kupujici souhlas se zpracovanim svych osobnich udaju (a take ze treba nebudou poskytnuty "tretim" osobam..).Diky za odpoved a opravdu me zajima otazka (kterou jste Vy ve sve odpovedi polozil) - jestli data nemohou byt pouzita k jinym ucelum.Zdravi Lucy

Re: Re: Re: Ochrana osobnich udaju
Ne, data nemohou (ani nejsou) použita k jiným účelům než odbavení objednávky.

Program na anglinu
Dobry den, rada bych si tento program objednala. Ziji momentalne v zahranici a nemam bydliste v CR. Je jedno koho napisu do formulare? Vase stranky jsou supr a drzim palce v dalsi praci.

Re: Program na anglinu
Neměl by to být problém, pokud zvolíte platbu předem pomocí PayPal nebo na účet.

Slovenčina
Dobrý deň,
v inom vlákne komentárov som sa dočítal o tom, že program Language Lab je aj v Slovenskej verzii (predpokladám, že namiesto cz slovíčok sú tam sk výrazy). Je to pravda?
Vďaka za odpoveď

Re: Slovenčina
Ano, jsou tam slovenské popisky v programu a slovensko-anglický a anglicko-slovenský slovníček, zkoušení z/do slovenštiny apod.


Vážně přemýšlím o tomto programu. Přijde mi to jako výborná pomůcka. Pořídil bych si jej pro sebe jako takový pozdní vánoční dárek :D

Ale zajímá mě pár věci.
1. Je možné skoušení výslovnost-> napsat? (tzn. program by řekl slovíčko a já bych jej napsal v angličtině) Příjde mi to jako dobrá věc pro učení se psané podoby slova, jelikož zatím si nemužu s nikým psát jelikož moc neumím gramatiku a základy.

2. je možné přidávat vlastní slovíčka, obrázky ke slovům, zvukovou výslovnost? Jde mi i hlavně o slova u kterých to chybí.

3. Jak je to se zapisováním do systému. Snažím se mít v systému pořádek a nemám moc rád programy které si zapisují všechno možné kdoví kam a na disku je pak bordel a v registrech miliony záznamů.
Nechci vás nějak podceňovat ani nijak zahazovat váš software, jen mě to moc zajímá
(nevím jak moc rozumíte programování a pc...).

Jedná se o systém windows vista a popřípadě win 7.

4. funguje to i bez toho abych ten program musel spouštět jako administrátor? Tzn. normálně i pod normálním učtem?
(samozřejmě nepočítám instalaci tam je to samozřejmostí)

Re:
1) ano, to umí
2) ano, to také umí
3) do registru si tuším zapíše informaci pouze instalátor, program sám už si potom nezapisuje vůbec nic. Klidně se dá program nainstalovat na flash disk a spouštět odtamtud.
4) ano, program běží i z uživatelských účtů, uživatel akorát musí mít nastavená přístupová práva k dané složce (zapisovat a přepisovat)

Pokdu byste měl jakékoliv další dotazy, obraťte se na mail info@vitware.cz

Návštěvníkvloženo dne: 2010-01-03 21:20:36Reagovat Reagovat
new verze
Zdravím,
ve foru jsem se dočetl, že se chystá nějaká nová verze (ale to už tam bylo napsáno někdy před několika měsíci.).
Prý by se měla znovu zaplatit.

Zajímá mě, když si teď koupim LL tak už mi přijde nová verze nebo ta ještě není hotová?

Popřípadě kdy by to bylo přibližně hotovo. Ať vím jestli si mám počkat nebo si mám už teď koupit aspoň tu starou.

Re: new verze
Ano, nová verze by měla být během měsíce na světě. Upgrade bude placený, přesnou cenu software a přesnou cenu upgrade vám zatím sdělit nemůžu, ještě jsme nic nerozhodli.

Sledujte prosím naše stránky (buď helpforenglish.cz a nebo vitware.cz) pro bližší informace.


Re: Re: new verze
Můžu se zeptat jak to s tou novou verzí vypadá? Kdy bude? Zrovna se učím plno podstatných jmen, jídlo, číslovky a u toho by se mi ten program hodně hodil. Tak nevím jestli si pořídit starou verzi nebo mám počkat.


Re: Re: Re: new verze
Jsme již v poslední fázi před vydáním. Naši testeři by už měli mít u sebe "kandidáta na vydání".

Ahoj
Řekne my něko co to je d
ialogové okno prosím ?
nemužu ten hledaý výraz nikde najít? Díky


Dobrý den, program mi nejde stáhnout. Vždy se stáhne jen asi 50MB a stahování se ukončí. Pokusila jsem se to stáhnout na dvou různých počítačích, jednou přes Explorer a podruhé přes Mozillu. Co mám dělat? Stalo se vám to už někomu?

Re:
Jak jsem Vám psal emailem, zatím jsme takový problém neměli. Když byl problém, stáhlo se jen několik KB a konec. To se vždy vyřešilo snadno. proč ale stáhne jen 50 MB, to netuším. Zkuste stažení opakovat později, třeba jsou nějaké výpadky na vaší straně nebo na straně našeho hostingu.

Merykaravloženo dne: 2010-03-21 02:00:04Reagovat Reagovat
Linux
Dobrý den, o koupi LL mám velký zájem, ale nepoužívám windows, ale Linux (Kubuntu). Můj dotaz je již asi jasný-funguje LL i na linuxu?

Re: Linux
LL už se neprodává. Nahradil ho nový WORD MANAGER. Vyzkoušejte demo tohoto programu na WINE. Pokud Vám bude fungovat, měla by fungovat i plná verze.

Merykaravloženo dne: 2010-03-21 17:21:33Reagovat Reagovat
Re: Re: Linux
Moc děkuji za odpověď, určitě to vyzkouším a pokud to bude fungovat, tak program i zakoupím.
Máte můj obdiv-rozhodně jsem nečekala takhle brzskou odpověď.

LL
Dobrý den, chtěl jsem se zeptat, když už mám koupený Word Manager tak Language Lab už nemusím používat. Mohu ho odinstalovat aniž by Word Manager byl na LL nějak závislí. Stačí jenom přetáhnout své lekce do WM a v klidu přestat používat LL? Děkuji za odpověď :-D

Re: LL
Ano, přesně tak. Je to úplně jiný program, na LL není nijak závislý.

Upgrade z LL na word manager?
Existuje nějaká možnost ugrade z LL, který mám zakoupený, na Word Manager?
Předem díky za odpověď

chilinavloženo dne: 2011-03-12 15:10:26Reagovat Reagovat
Re: Upgrade z LL na word manager?
Dobrý den pane Víte, chtěla bych se také informovat, zda je možný upgrade, jelikož jsem nějakou dobu kvůli výuce jiného jazyku LL nepoužívala a chci se nyní vrátit, mám tedy jen verzi 3.9.91 a nejspíše žádnou aktualizaci. Popřípadě je možné možné stáhnout ještě nějakou aktualizaci? Děkuji moc za odpověď.

RZEBdwASqyJmUmtMbvloženo dne: 2012-03-26 05:54:01Reagovat Reagovat
Re: Re: Upgrade z LL na word manager?
Dedk. KoneÄŤnÄ? program,kterfd fguunje bezchybnÄ? i u mnÄ? na instalovanfdchW.Vista Home Premium 64bit. UĹľivatele by snad ocenili pĹ?ipade1ned dalšedchtv.stanic a ze s.moravy,zejme9na Ostravska,Karvinska a okoled by ocenili patrnÄ?polske9 stanice podle nabeddky iDnes. MoĹľne1,pokud to pĹŻjde,by bylo do nabeddkyvhodne9 vloĹľit ještÄ? dalšed okno ve ktere9m by se zobrazila v ÄŤasove9posloupnosti uĹľivatelova pĹ?edvolba upozornÄ?ned na programy ze všech stanicv dane9m dni. JeštÄ? jednou dedk za vfdbornfd program.OdpovÄ?dÄ?t


Dobrý den pan Víte, při spuštění programu Lnguage Lab se mi zobrazí run-time error 53: File not found

...nevíte co s tím?

Re:
Důvodů může být více, nejlépe uděláte, když přeinstalujete DataPack.



Zobrazit i nevhodné komentáře (22)

Přidat komentář


Jméno (přezdívka):

E-mail:

Titulek:


- dodržujte pravidla slušného chování a respektujte názory druhých
- v rámci komentářů nepoužívejte HTML formát
- nevkládejte odkazy!
:-) | B | I | U










TOPlist

Copyright 2005-2011 Vitware s.r.o. ISSN 1803-8298
phpRS