Help for English

Intenzivní výuka

 

Má zde někdo z pozice vyučujícího zkušenosti s intenzivní výukou jedné skupiny dospělých studentů na úrovni A1 – B1, kdy výuka probíhá měsíc čtyři dny v týdnu po šesti vyučovacích hodinách (45min) se zaměřením na obecnou angličtinu?

Zajímaly by mě vaše zkušenosti a návrhy, jak takový kurs vést tak, aby to studenti vůbec vydrželi a nezačali jak se říká odpadat únavou a nebo kvůli přílišné zátěži či nezáživnosti. Podle mě by určitě měla být základem nějaká kvalitní učebnice, ale také si myslím, že je dobré začlenit i další aktivity jako je konverzace, četba z nějaké zjednodušené knížky, hry, atd. I tak se mi to zdá být docela dost velký zápřah pro obě strany. Myslíte, že se to dá dobře zvládnout s kladným výsledkem v podobě posunu jazykových dovedností účastníků takového kursu na vyšší úroveň?

Ahoj Josefe, z pozice učitele takovou zkušenost nemám, ale na intenzivním kurze jsem byla jako student. Střídali se u nás učitelé (2–3). Ale můžu ti přinejmenším navrhnout, jak bych to řešila já. Každopádně je nutné aktivity střídat, nechat určitě výklad gramatiky či složitější cvičení na začátek a volnější – odpočinkové aktivity ke konci. Určitě zařadit cvičení zaměřené na všechny skills, což ti může ujednodušit dobrá učebnice, hry pro jednotlivce, skupiny po dvou, třech … nějaké aktivity, které je zvednou ze židle, aby se mohli protáhnout…
Zvládnout se to dá, ale strašně moc záleží na studentech a tvé trpělivosti a hlavně výdrži. :-) Budu držet palce.

Ahoj Jozef. Vyzera to velmi dobre, hned by som sa do takeho kurzu prihlasila. :-) Tiez mam skusenost len ako student s roznymi kurzami, ale nie az tak intenzivnymi. Mne by sa pacilo hned na zaciatok dat nieco hrave, ako keby pre deti. /warm-up activities/ Dat priestor na vyjadrenie aj studentom, co by chceli na kurze robit. Dolezite je, aby 90% casu boli aktivni oni a nie ucitel. A potom aj opakovanie je dolezite, nech to ma nejaku spojitost a navaznost. K tym hram: :-) 'There are many advantages of using games in the classroom:

  1. Games are a welcome break from the usual routine of the language class.
  2. They are motivating and challenging.
  3. Learning a language requires a great deal of effort. Games help students to make and sustain the effort of learning.
  4. Games provide language practice in the various skills- speaking, writing, listening and reading.
  5. They encourage students to interact and communicate.
  6. They create a meaningful context for language use.'

www.teflgames.com/why.html

Ci sa posunu na vyssi level zalezi aj od nich, od ich motivacie.

Drzim palce, hlavne nech je to zabava. :-) Budem rada, ked este napises, ako to ide.

Tato ucebnica dole tiez vyzera celkom fajn. Pozrela som par ukazkovych stran, je tam aj dost aktivit.

https://www.oxfordlearnersdictionaries.com/grammar/

 

Příspěvky mohou přidávat pouze přihlášení uživatelé. Pokud máte účet můžete se přihlásit nebo se můžete přihlásit účtem na Facebooku.

Příspěvky v diskusi jsou majetkem jejich autorů. Provozovatel webových stránek Help For English za ně nenese zodpovědnost.