Dobrý den, děti se sice znají, ale vy je neznáte. Využijte toho, mohou
se představit samy, ale větší zábava je, když představují jeden
druhého. Pokud to neumí, to vůbec nevadí, ony to pochopí, když je
správně navedete. S dětmi jsou hodiny o básničkách, písničkách,
hrách. Ve druhé třídě nemá smysl po nich chtít nějaké psaní a čtení,
tudíž se můžete soustředit čistě na mluvení, poslech.
Můžete hrát tichou poštu, “vyzkoušet si” je, zda umějí nějaká
slovíčka (zvířátka, barvy, oblečení, části těla, jídlo…) –
ideálně ale ne na obrázcích, takhle malé děti si zatím zcela nespojují
to, co je na obrázku s realitou, ale můžete vzít plyšáky, hračky,
opravdové jídlo jako jablka, banány a tak a dát je do magic box nebo magic
sack a tahat, udělat z toho srandu.
Pokud už umí počítat třeba do pěti, můžete s nimi hrát hru: vyzvete
dobrovolníka, postaví se k vám zády a vy mu prstem namalujete na záda
číslo, které umí, asi do max. 5–10, a dobrovolník hádá, pak zkoušejí
ve dvojicích.
Naučte je úvodní písničku, kterou budete zpívat vždy na začátku
hodiny a tu písničku po nějaké době obměňte. Mluvte na ně ideálně
pouze anglicky. Můžete společně vyrábět různé věci, malovat… Na
internetu najdete mnoho písniček, básniček, aktivit. Např. https://supersimpleonline.com/ nebo www.education.com. Z tištěných
materiálů ráda používám Cambridge Photocopiables – Primary Grammar Box
nebo Primary
Communication Box
Držím palce a přeji hodně úžasných chvil s dětmi.