Help for English

Úplní začátečníci + začátečníci s částečnou znalostí AJ

 

Nemáte někdo zkušenosti, jak nejlépe zorganizovat hodinu pro malou skupinku, kde jsou začátečníci umějící základy a naprostí začátečníci? Tam, kde jsou znalosti rozdílné, ale je už nějaká pokročilost, si poradit umím, ale tady nějak nevím, jak to uchopit.
Lidí je jen 5, tři začínali minulý rok a umí základní fráze, nějakou základní slovní zásobu, sloveso “být” a “mít”, na konci minulého roku jsme přidávali další slovesa. Neumějí toho moc, ale třeba představit se, objednat si jídlo, pochopit jednoduchou konverzaci, to už zvládnou. No a do toho tam teď jsou dva naprostí začátečníci. Nechci je odradit, ale zároveň nechci zpomalit tempo natolik, aby ti, co už něco umějí, ustrnuli na nějakém opakování.
Máte někdo nějakou radu?

Co využít ty pokročilejší pro vysvětlování/před­vádění situací těm začátečníkům? :)

Odkaz na příspěvek Příspěvek od Franta K. Barták vložený před 11 lety

Co využít ty pokročilejší pro vysvětlování/před­vádění situací těm začátečníkům? :)

No, jak bych to tak řekla… Oni ti “pokročilejší” se v tom sami trochu plácají. Jeden je normální, nicméně hodně časově vytížený, žádná domácí příprava, druzí dva jsou na tom obecně špatně s jakýmkoli učením a i ty základy jazyka jim dávají dost zabrat. Obávám se, že tudy cesta nepovede. Ale dík za tip! Určitě v nějaké jiné skupince využiju.

Tahle skupinka je obecně hodně pomalá, tak právě nechci, abychom ještě víc zpomalili, to potom neuděláme skoro žádný pokrok :-(.

Já bych začala od začátku, ti, co to už “znají” si to rádi zopakují a ti, co to neznají, se budou třeba více snažit :-) … ale zároveň jet prostě trochu rychlejc, ty začátečníky to nakopne k aktivitě

Odkaz na příspěvek Příspěvek od Chocolatka vložený před 11 lety

Nemáte někdo zkušenosti, jak nejlépe zorganizovat hodinu pro malou skupinku, kde jsou začátečníci umějící základy a naprostí začátečníci? Tam, kde jsou znalosti rozdílné, ale je už nějaká pokročilost, si poradit umím, ale tady nějak nevím, jak to uchopit.
Lidí je jen 5, tři začínali minulý rok a umí základní fráze, nějakou základní slovní zásobu, sloveso “být” a “mít”, na konci minulého roku jsme přidávali další slovesa. Neumějí toho moc, ale třeba představit se, objednat si jídlo, pochopit jednoduchou konverzaci, to už zvládnou. No a do toho tam teď jsou dva naprostí začátečníci. Nechci je odradit, ale zároveň nechci zpomalit tempo natolik, aby ti, co už něco umějí, ustrnuli na nějakém opakování.
Máte někdo nějakou radu?

Je zapotřebí hodinu promýšlet tak, aby ti, co něco znají, měli těžší formu úkolu a nebo museli udělat něco navíc. Zároveň hlídat začátečníky, aby neměli “mindrák” a “zabrali”. To půjde, držím pěsti!:-)

Odkaz na příspěvek Příspěvek od Ing. Tomáš Smutný vložený před 11 lety

Je zapotřebí hodinu promýšlet tak, aby ti, co něco znají, měli těžší formu úkolu a nebo museli udělat něco navíc. Zároveň hlídat začátečníky, aby neměli “mindrák” a “zabrali”. To půjde, držím pěsti!:-)

Tohle mi je v teoretický rovině jasný :-).
Spíš bych právě potřebovala nějaké konkrétní rady.
Ale i držení pěstí je fajn :-), dík!

Kamarádka začala učit v Montessori angličtinu s učebnicí Click – má v jedné třídě tři úrovně… zatím žije. :-) Ale prý to bylo dost náročné. Můžu se jí zeptat, jak na to nakonec šla. O prázdninách z toho měla děsnej strach, ale spíš z toho, že nebude umět ty děti naučit. Na netu jsi nic nenašla? V teacher's books nebo podobně?

Dodatek: máte nějakou učebnici?

Odkaz na příspěvek Příspěvek od Lucka Skrčená vložený před 11 lety

Kamarádka začala učit v Montessori angličtinu s učebnicí Click – má v jedné třídě tři úrovně… zatím žije. :-) Ale prý to bylo dost náročné. Můžu se jí zeptat, jak na to nakonec šla. O prázdninách z toho měla děsnej strach, ale spíš z toho, že nebude umět ty děti naučit. Na netu jsi nic nenašla? V teacher's books nebo podobně?

Dodatek: máte nějakou učebnici?

Jedeme podle Straightforward. Kdyby měla kamarádka nějaké tipy, budu ráda.
Ono to určitě nějak půjde, ale zkušenosti se hodí. Ono by to chtělo i vyšší nasazení v domácí přípravě těch začátečníků, ale to už mi bylo naznačeno, že půjde těžko. Všem by se líbilo, kdyby se za tu hodinu a půl týdně naučili za rok normálně komunikovat, bez další vlastní námahy.

Tak já taky něco přidám do diskuze. Mám s tím teď osobní zkušenost. Učím večerní kurz pro veřejnost, kde je 8 lidí, z toho 4 úplní začátečníci a 4 toho trochu znali (někteří docela dost).

Rozdělil jsem si je na půlky, vlevo ode mě pokročilí, vpravo začátečníci. Je třeba hned z kraje říct, že se musí tempo spíše podřídit začátečníkům, na což pokročilí většinou reagují kladně – rádi si vše zopakují. Když mám dotaz, většinou se obracím nejprve na začátečníky. Jelikož to takto už dělám rok, i mezi začátečníky jsou nyní rozdíly. Někteří sotva stíhají a jiní do zvládají “levou zadní”.

Vtipné jsou situace, kdy někdo z pokročilé půlky neví odpověď, ale správně odpoví naopak někdo ze začátečníků. To pak říkám, že asi budeme brzo přesazovat… :-)

Na druhou stranu jsou občas situace, kdy něco vysvětlím pokročilým a začátečníkům říkám, ať teď chvíli neposlouchají, i když vím, že poslouchají. Ti, co to zvládají v pohodě, si určitě rádi poslechnou něco pokročilejšího a ti, co nestíhají, ví, že toto se jich zatím netýká.

Ale i pokročilí mají občas naprosté základní nedostatky, takže to opakování není na škodu.

A stejně, jak už tady radili ostatní, obecně kladu pokročilým těžší otázky, mám na ně větší nároky.

Asi jsem ti moc neporadil, jak to tady po sobě čtu… ale většinou vše souvisí s tím, jací ti lidi jsou, jaký mají přístup a spousta mých reakcí a rozhodnutí v hodině prostě pramení z konkrétní dané situace. Nedá se podle mě moc víc obecně radit.

Ale jsem ve výhodě, protože mám 4 na 4. Ty máš asi 3 na 2, ale z toho, co píšeš, možná taky 1 na 4 (píšeš, že z těch pokročilých je dobrý jen jeden).

Důležité je mít v hodině dobrou náladu :-) a to taky hodně souvisí s konkrétními účastníky :-) Já mám v tomto kurzu hodně velké štěstí na lidi :-)

Romane, taky dík za reakci.
Nakonec, po minulé hodině, to vypadá 1:4. Jeden co neumí vůbec nic, 4 co umí něco málo. I mezi těmi čtyřmi jsou rozdíly, ale tam už se dá zadat nějaký stejný úkol, někdo ho splní dobře, někdo hůř.
Normálně bych v jiné skupině zpomalila a hodně opakovala, ale ono už i tak to tempo je tady dost pomalé a navíc v této skupince učím paní ředitelku (svou zaměstnavatelku), která zrovna zvládá dobře, takže musím vykazovat nějaký pokrok :-).
Jinak dobrá nálada je vždycky, to mi problémy naštěstí nedělá. Ještě se mi nestalo, že by celá skupina byla bez smyslu pro humor nebo nějak jinak “ztuhlá”. To se najde tak jeden, dva, ale ostatní tu atmosféru zvládnou podržet :-).
Dík všem za reakce, snad bude po pár hodinách situace lepší.

 

Příspěvky mohou přidávat pouze přihlášení uživatelé. Pokud máte účet můžete se přihlásit.

Příspěvky v diskusi jsou majetkem jejich autorů. Provozovatel webových stránek Help For English za ně nenese zodpovědnost.