Help for English

nekomunikující studentka

 

Můj další dotaz se týká nekomunikující studentky. Holčina je odněkud z Asie, nicméně už tady bude delší dobu, česky umí, ale má typické asijské jméno, které si jen napsala na papírek a když sem se jí zeptala, jak se teda jmenuje, tak odkázala na ten papírek, takže už to je první problém, že pořádně nevím, jak jméno vyslovit (ačkoliv na oslovení trochu reaguje, tak to nejspíš říkám dobře :D) další věc je ta, že mi někdy příjde jak z vesmíru, řeknu jí, ať si k někomu přisedne, když nemá učebnici (to, že nemá učebnici mi teda jako řekla sama) a ona pokejve hlavou a sedí dál na svým místě, takže jsem jí vyložene musela říct zvedni se a jdi si sednout k Honzovi, to pak už šla. Pak děkáme cvičení, každej popořadě čte, u ní se to zasekne, kouká hlavou do papíru a nic nečte, když jí teda vyvolám, tak se na mě někdy koukně (někdy ani to ne), ale stejně nic neříkám, takže prostě jede další student … fakt nevím, co s ní, protože jednak je mi to nepříjemné a jednak se jí studenti tak trochu smějou, ne nahlas, ale prostě vidím jejich výrazy, vždycky když na holku přijde řada, což jí taky moc nepřidává na sebevědomí, ale může si za to sama … nevíte někdo, co bych s ní mohla udělat? mám ji prostě ignorovat nebo se snažit jí zapojit? ze třídy vždycky vyběhne mezi prvníma, ani neřekne nashle … podotýkám, že je to holčina kolem 20ti

Odkaz na příspěvek Příspěvek od Sharci vložený před 11 lety

Můj další dotaz se týká nekomunikující studentky. Holčina je odněkud z Asie, nicméně už tady bude delší dobu, česky umí, ale má typické asijské jméno, které si jen napsala na papírek a když sem se jí zeptala, jak se teda jmenuje, tak odkázala na ten papírek, takže už to je první problém, že pořádně nevím, jak jméno vyslovit (ačkoliv na oslovení trochu reaguje, tak to nejspíš říkám dobře :D) další věc je ta, že mi někdy příjde jak z vesmíru, řeknu jí, ať si k někomu přisedne, když nemá učebnici (to, že nemá učebnici mi teda jako řekla sama) a ona pokejve hlavou a sedí dál na svým místě, takže jsem jí vyložene musela říct zvedni se a jdi si sednout k Honzovi, to pak už šla. Pak děkáme cvičení, každej popořadě čte, u ní se to zasekne, kouká hlavou do papíru a nic nečte, když jí teda vyvolám, tak se na mě někdy koukně (někdy ani to ne), ale stejně nic neříkám, takže prostě jede další student … fakt nevím, co s ní, protože jednak je mi to nepříjemné a jednak se jí studenti tak trochu smějou, ne nahlas, ale prostě vidím jejich výrazy, vždycky když na holku přijde řada, což jí taky moc nepřidává na sebevědomí, ale může si za to sama … nevíte někdo, co bych s ní mohla udělat? mám ji prostě ignorovat nebo se snažit jí zapojit? ze třídy vždycky vyběhne mezi prvníma, ani neřekne nashle … podotýkám, že je to holčina kolem 20ti

A to je studentka nějakého kurzu, který si sama platí nebo studentka SŠ, VŠ…? Já bych si s ní asi po hodině sedla a zkusila zjistit její motivovanost a důvody, pro které na AJ chodí. Z toho se dá zjistit i ta znalost češtiny, která nemusí být ani po delším pobytu zde valná, žijí v komunitě, která mluví pouze jejich jazykem a češtinu opravdu příliš ovládat nemusí. Také bych zjistila jaké má zájmy a alespoň bych se pokusila něco z toho zařadit do výuky.

je to studentka VŠ .. promluvit s ní mě taky napadlo, akorát je ten problém, že hned uteče a když na ní přes celou třídu zavolám, tak na ni akorát upozorním, popř. mě “neuslyší” a stejně odejde … ale asi to budu muset prostě nějak vymyslet jde mi o to, že ji chci zapojit nenásilně a nezdržovat při tom ostatní studenty, sem ráda, když zaujmu je a pracují, natož abych ještě musela upravovat program kvůli jedné

Mě by nejdřív zajímalo, z jakého důvodu nekomunikuje. Jestli je jen stydlivá, nebo její úroveň AJ není dostačující a nerozumí, a nebo prostě o studium nemá zájem.
Psali jste na začátku nějaký rozřazovací test? Jaké měla výsledky? Když má číst a nečte, tváří se nezúčastněně nebo je ztracená v textu? Když mají pracovat ve dvojicích, tak komunikuje?
Pokud je ti nepříjemné ji kontaktovat před ostatními, domluv se s ní telefonicky nebo mailem. Můžeš se jí zeptat, jestli jí struktura hodiny vyhovuje nebo ne, případně na jakou výuku je zvyklá.

Taky by v tom mohl hrat roli (multi)kulturni aspekt cele veci. Asiati jsou chovanim celkem rozdilni oproti Evropanu.

Odkaz na příspěvek Příspěvek od Karel vložený před 11 lety

Taky by v tom mohl hrat roli (multi)kulturni aspekt cele veci. Asiati jsou chovanim celkem rozdilni oproti Evropanu.

To je pravda. Každopádně nejdůležitější je najít důvod, proč se tak chová, pak se dá vymyslet nějaké řešení.

Odkaz na příspěvek Příspěvek od Karel vložený před 11 lety

Taky by v tom mohl hrat roli (multi)kulturni aspekt cele veci. Asiati jsou chovanim celkem rozdilni oproti Evropanu.

to je pravda, ale i proto jsem z toho takova prekvapena, protoze Asiati jsou vzdycky ti nejvic snazivi a pracoviti, tak tady to uplne neodpovida

test se psal, jak presne dopadla, to nevim, jako precentuelne, ale normalne prosla do skupinky A2 (zkusim si vyhledat presny vysledky); mozna to tak je, ale zas ta skupinka neni tak rychla, takze to by musela byt hodne pozadu .. ale dam si na to pozor :-) nicmene co se tyce cteni, tak to nevim, jestli je ztracena nebo ne, ona proste nezareaguje, kdyz ji vyvolam, takze nepoznam jestli zrovna nevi, kde je, nebo jestli to uplne ignoruje a kdyz maj pracovat ve dvojici, tak nepracuje .. ted sem ji pozorovala, kdyz byli ve 3, dva furt mluvili, dokonce ji pak i rekli, at neco rekne a ona ze nerekne, tak ji nechali bejt

dobraa, uvidim, co predvede pristi hodinu a kdyztak nejak zakrocim

Odkaz na příspěvek Příspěvek od Sharci vložený před 11 lety

to je pravda, ale i proto jsem z toho takova prekvapena, protoze Asiati jsou vzdycky ti nejvic snazivi a pracoviti, tak tady to uplne neodpovida

test se psal, jak presne dopadla, to nevim, jako precentuelne, ale normalne prosla do skupinky A2 (zkusim si vyhledat presny vysledky); mozna to tak je, ale zas ta skupinka neni tak rychla, takze to by musela byt hodne pozadu .. ale dam si na to pozor :-) nicmene co se tyce cteni, tak to nevim, jestli je ztracena nebo ne, ona proste nezareaguje, kdyz ji vyvolam, takze nepoznam jestli zrovna nevi, kde je, nebo jestli to uplne ignoruje a kdyz maj pracovat ve dvojici, tak nepracuje .. ted sem ji pozorovala, kdyz byli ve 3, dva furt mluvili, dokonce ji pak i rekli, at neco rekne a ona ze nerekne, tak ji nechali bejt

dobraa, uvidim, co predvede pristi hodinu a kdyztak nejak zakrocim

Jak to dopadlo?

Odkaz na příspěvek Příspěvek od Raduna6 vložený před 11 lety

Jak to dopadlo?

Dopadlo to krásně :-) V další hodině byla ještě studentka trochu zamlklá, když jsem ji vyvolala a ona začala číst, tak se dva studenti vzadu rozesmáli, nevím, jestli to bylo kvůli ní nebo ne, každopádně ona se na ně otočila tak jako vyčítavě a já jsem je teda hned okřikla, ať laskavě dávají pozor a neruší, když ostatní lidi pracují, čímž jsem pravděpodobně získala plusové body :-) Studentka se od té doby snaží, díky tomu jsem i zjistila, že jí opravdu dělá problém čeština … například včera se jí podařilo něco přeložit z aj do čj správně a celá nadšená na celou třídu zakřičela “joo” :-D

takže šlo o to, dát jí čas a prostor a nejspíš i podpořit v tom smyslu, že se jí nikdo nebude smát, když bude trochu zmatená … takže teď posledních pár hodin všechno probíhá bezvadně :)

děkuji všem za rady :-)

Sharci, tak to je fajn :-).

Odkaz na příspěvek Příspěvek od Chocolatka vložený před 11 lety

Sharci, tak to je fajn :-).

:) taky mám radost. Udělala jsem z toho trochu aférku, nebylo to nakonec tak těžký, ale trochu mě to na začátku překvapilo :D

Odkaz na příspěvek Příspěvek od Sharci vložený před 11 lety

:) taky mám radost. Udělala jsem z toho trochu aférku, nebylo to nakonec tak těžký, ale trochu mě to na začátku překvapilo :D

Každá zkušenost je dobrá :-).

Odkaz na příspěvek Příspěvek od Sharci vložený před 11 lety

Dopadlo to krásně :-) V další hodině byla ještě studentka trochu zamlklá, když jsem ji vyvolala a ona začala číst, tak se dva studenti vzadu rozesmáli, nevím, jestli to bylo kvůli ní nebo ne, každopádně ona se na ně otočila tak jako vyčítavě a já jsem je teda hned okřikla, ať laskavě dávají pozor a neruší, když ostatní lidi pracují, čímž jsem pravděpodobně získala plusové body :-) Studentka se od té doby snaží, díky tomu jsem i zjistila, že jí opravdu dělá problém čeština … například včera se jí podařilo něco přeložit z aj do čj správně a celá nadšená na celou třídu zakřičela “joo” :-D

takže šlo o to, dát jí čas a prostor a nejspíš i podpořit v tom smyslu, že se jí nikdo nebude smát, když bude trochu zmatená … takže teď posledních pár hodin všechno probíhá bezvadně :)

děkuji všem za rady :-)

Bezva! :-)

 

Příspěvky mohou přidávat pouze přihlášení uživatelé. Pokud máte účet můžete se přihlásit.

Příspěvky v diskusi jsou majetkem jejich autorů. Provozovatel webových stránek Help For English za ně nenese zodpovědnost.