Help for English

Testování / hodnocení studentů / žáků

 

Učíte zna ZŠ druhý stupeň? Jakým způsobem hodnotíte, v jakém poměru (gramatika, writing, speaking- fluency, accuracy, atd…) Asi bych se měla i ptát nejdřív jak máte rozvrženou výuku. Opakovaně bojuji s nedostatkem času na speaking a jeho adekvátní hodnocení (máme po 20 dětech ve třídě) Ale naivně věřím že je nějaký způsob organizace a time managementu který by byl dobrý, nebo aspoň uspokojivý :-) Podělíte se?

napsat na lístečky otázky a děti se můžou potulovat po třídě a mluvit spolu. Obávám se ale, že je to metoda produkující spíš hluk než speaking skills. :-)

Já jsem vždy zadala text nějakého krátkého příběhu nebo zjednodušeného článku a nechala jsem je doma připravit si podle něj krátké vystoupení. Je to sice monolog, ale lepší než jedna věta za hodinu v přeplněné třídě. Tahle cvičení se dají použít k vysvětlení neverbální komunikace, jak působí různá gesta na posluchače a podobně.

Ahoj, co se týká hodnocení speaking + writing :osvědčila se mě práce s kritérii (rubrics) a indikátory. Vymezit, co budu hodnotit – konkrétní dovednosti, slovíčka,plynulost atd. a vypsat, ke každému kritérii, rozmezí, za které se naberou body. Ty pak sečtu. Předem ví za co a kolik bodů můžou očekávat a na čem pracovat. Líbí se mi metoda :storytelling, kde žáci pomocí obrázků vyprávějí svůj příběh (rámec zase daný pomocí kritérií-i časový) a to mi pak zašlou na mail. Také webquesty jsou výborné, i pokud vedou k prezentaci a mluvení. a také zde pracují i mimo hodinu, je zde velká variabilita. vše hodnocené kritérii-takže více objektivně,kon­krétně. nemluvě o větší motivaci i smysluplnos­ti úkolů.

Mileno, díky za příspěvek. Ve storytelling TI žáci pošlou ty obrázky podle kterých vypráví, nebo i sepsané to vyprávění?

Co je prosím webquest? U nás ve škole se nedoporučuje zadávat povinné DU z web stránek, neb každý nemá (nemusí mít) přístup k netu.

Začali jsme v 9.třídě cíleně popis obrázku, dříve se to u nás nedělalo. Po zpracování a předání doslovného návodu se začínají hýbat ledy. Tedy u těch, kteří mají alespoň jakžtakž slovní zásobu. Vyšla jsem z rad zde na HFE, sepsala jim hlavně fráze které bezpečně znají a přidala pár dalších… Mají kuchařku, kde začít, kam jít a za pomocí jakých výrazů. Zezačátku to bylo ovšem vyloženě mluvení s tahákem před sebou… a dokud se dívali ve dvojici nebo všichni na jeden obrázek a jeden mluvil, byli jak zamrzlí. Finta byla dát obrázek jen jednomu, druhý musí jen poslouchat. Nejlepší bylo nakonec odhalit dva podobné obrázky,kdo poslouchal musí uhádnout který to je. Např tyto: A https://www.google.cz/search?…https://www.google.cz/search?…

 

Příspěvky mohou přidávat pouze přihlášení uživatelé. Pokud máte účet můžete se přihlásit.

Příspěvky v diskusi jsou majetkem jejich autorů. Provozovatel webových stránek Help For English za ně nenese zodpovědnost.