Help for English

CAE jak začít?

 

Ahoj, jelikož jsem s angličtinou víceméně v každodenním kontaktu a jazykem se dobře domluvím, napadlo mě proč si to nepotvrdit na papíře, protože kdo ví kdy se to může v životopise hodit. Jsem student a je mi 22 let.

Prvně bych se rád zeptal jestli dokážu pomocí nějakého nástroje online zjistit zda-li má cenu se pouštět do přípravy na CPE nebo zůstat u jistoty CAE (vyplatí se vůbec CPE pro normálního člověka?). Existuje tedy nějaký spolehlivý rozřazovací test? Většinu co jsem zkoušel mi odhadla úroveň na C2, ale nepřikládám tomu moc velkou váhu, protože se většinou netestují writting/speaking skills a nějaký ten reading/UoE a listening se dá vždy nějak odvodit.

Spíše bych tedy radši získal certifikát CAE. Rád bych zkoušku skládál na konci léta nebo v průběhu podzimu, protože mě čeká rušný letní semestr a tak by eventuální příprava zůstala na červenec/srpen/zá­ří.

Má cenu si platit hromadný kurz? Není lepší samostudium + si zařídit pár hodin s rodilým mluvčím, který má s připravováním lidí na tuto zkouškou zkušenosti? Jak bych měl vůbec začít pokud chci zkoušku úspěšně ukončit?

Předem moc děkuji.

Ahoj, podívej se na předchozí příspěvky, kde jsme radili jiným: http://www.helpforenglish.cz/…ravit-na-cae

Rozřazovací test třeba na Cambridge English ti může pomoct aspoň se utvrdit v tom, co už třeba sám víš. Na druhou stranu, pokud sám sebe hodnotíš na C1, proč nezkusit rovnou C2, aspoň tě to bude hnát dopředu (pokud nejsi stresující se typ). Můžeš si z těchto stránek stáhnout sample tests a zkusit si tu zkoušku nanečisto a uvidíš sám. Speaking se dá nacvičit i samostatně (nahraješ se u toho, a pak si to pustíš), ale bylo by určitě lepší mít někoho jiného, kdo by tě ohodnotil a pomohl. Nemusí to být ani rodilý mluvčí, stačil by zkušený učitel, který ví, jak se hodnotí tahle část zkoušky a co se od tebe očekává – sumasumárum zkrátka přirozená angličtina.