Help for English

Angličtina pro dvouleté a tříleté

 

Dobrý den, pořídil jsem si učebnice Hello Cheeky, podle kterých bych chtěl učit, ale přijde mi, že v rozpisu na jednu lekci je toho strašně málo, abych zaplnil 45 minut vyučovací hodiny. Nikdy jsem tak malé děti neučil, mohl by mi prosím někdo poradit nějaké materiály, odkazy, které bych mohl v hodinách ještě využívat? Nemám žádné zkušenosti s výukou tak malých dětí, byl bych vděčný za jakoukoliv radu nebo nápady.

Nijak velké zkušenosti s učením takto malých dětí nemám (jen s vlastními dětmi a pár hodin na sportovním kempu, kde ale byly 4–6leté děti) – ale pro takhle malé děti je 45 minut opravdu moc – neudrží tak dlouho pozornost. Moje děti se nejrychleji učí s kartičkami – hrajeme různé hry – vytahují si kartičky jako při Černém Petrovi a říkají, jaké si vytáhly zvířátko, barvu atd., rozložíme kartičky a já říkám anglická slova a oni ukazují, obrátíme kartičky a hrajeme jako pexeso – když ví, nechají si to, když ne, obrátí zpátky atd. Koukají se rády na Peppa Pig (já teda taky, i dospělák se u toho pobaví) a tam samy od sebe pochytily slovíčka i věty, ptají se mě. Pak jim čtu knížky – to je baví hodně a i když tomu nerozumí, poslouchají a někdy se zeptají – můžete najít pohádku, kterou znají a přečíst jí za pomocí ukazování na obrázky v angličtině – Tři malá prasátka, O červené karkulce apod. No a pak písničky a básničky – ty jedou pořád dokola. Ono se to nezdá, ale s nimi to dost utíká, když některé věci opakujete pořád dokola – co je hlavní “náplň”. :-)

Knížka, podle které se taky učíme: Cookie and Friends
Knížky, které čteme: Ruff, Binky, Peppa Pig
Karty: Crazy Eight
Básničky/písničky: Round and Round the Garden

Ono také záleží na tom, kolik dětí ve skupince máte, než se např. u 10 dětí všichni vystřídají, je v pohodě 1/3 hodiny pryč. Já mám obykle opačný problém, připravím si toho víc a pak to nestihneme. Ale 45 min. je opravdu hodně, spíš bych to viděla na 2× týdně 30 min. Budete tam s nimi sám nebo budou děti i s rodiči?

Dobrý den, strašně moc Vám oběma děkuji za odpovědi! Ve skupince bych měl 3–4 cizí děti a 1 vlastní, rodiče by byli na hodinách přítomni. Moc se mi líbí materiály, které používáte a i rada na 2× týdně 30 minut, to by bylo určitě rozumnější. Snažil jsem se na netu najít nějaké materiály, abych zbytek hodiny vyplnil třeba pohybovými aktivitami nebo hrami úměrně k věku, ale zatím jsem na nic kloudného nenarazil. Asi nevím, kde hledat a tak se chytám každého stébla :)

Doma mam dvouletou holcicku, myslim, ze kutaleni nebo hazeni micem na nejake barevne terce by se s takhle malymi detmi dalo. Pak velmi ochotne ukazuji na casti tela a rozumi aj pokynum typu close your eyes apod. A samozrejme miluji zviratka, takze obrazky rozmistit po tride a hledat. A vsechny tyhle materialy by mely byt pro deti atraktivni a samozrejme neznicitelne…

Fungují taky plyšáci – děti se naučí zvířátka, barvy, čísla… můžete s nimi házet a různě blbnout, ukazovat na nich různá “slovesa” – těch aktivit se dá opravdu vymyslet spoustu, děti kolikrát nejvíc baví úplné blbosti… :-)

Odkaz na příspěvek Příspěvek od Lucka Skrčená vložený před 11 lety

Fungují taky plyšáci – děti se naučí zvířátka, barvy, čísla… můžete s nimi házet a různě blbnout, ukazovat na nich různá “slovesa” – těch aktivit se dá opravdu vymyslet spoustu, děti kolikrát nejvíc baví úplné blbosti… :-)

Plyšáci, maňásci, jsou fakt super, také mám dobré zkušenosti, děti si na ně rádi sáhnou, pohladí…

 

Příspěvky mohou přidávat pouze přihlášení uživatelé. Pokud máte účet můžete se přihlásit.

Příspěvky v diskusi jsou majetkem jejich autorů. Provozovatel webových stránek Help For English za ně nenese zodpovědnost.