Help for English

Učitel se učí dál...

 

…směšná představa, přání, realita??? Stíháte? Pro mne realita/přání. Když ano tak kde +kdy+jak a jaké máte cíle? Co vám to dává a co tomu obětujete? Dík za vaše postřehy, Katka

Podle mne jediná možnost, jak učit správně. Mé začátky před deseti lety mi dnes připadají směšné, jak jsem ve skutečnosti neuměl skoro nic… :-D
Neustále něco studuji, pročítám, připravuju se na CPE. :) <br/>

Kde? – Cestou do práce (poslech audiobooks, muzikálů… – vždy // testy, učebnice – málokdy), v práci během výuky (ověřování v elektr.slovníku společně se studenty, promýšlení alternativních odpovědí např.k testům…), doma (když zbude čas ráno po probuzení a večer před spaním)
Kdy? – viz minulá odpověď. ;-)
Jak? – kromě samozřejmé četby a poslechu beletrie a sledování filmů a seriálů si také pročítám učebnice gramatiky (řada In Use / Language Practice) a to od těch nejnižších (co kdyby mi uniklo něco ze základů!) po nejvyšší – vzhledem k zmíněnému času je to dohromady práce na několik let. :-P
Jo, a pochopitelně jsem každý den alespoń pár minut na netu na H4E, případně nějaké stránce s cvičeními k CAE/CPE.

Dává mi to vyšší jistotu před studenty i sebou samým, že o čím dál víc věcech si troufám říct, že vím, jak přesně jsou (a dokážu si to snadno ověřit) a v neposlední řadě klidnější svědomí ohledně toho, kolik člověk bere za hodinu. :-D

Mým (hmatatelným) cílem je primárně CPE za A :)) a následně BEC (učím dost ve firmách). Teoreticky bych stál i o TKT.
No a potom bych chtěl to samé minimálně v němčině (maximálně i v dalších deseti jazycích :-D :-D :-D )