Dobrý den, prosím, je rozdíl mezi as black as coal a black like coal? Tohle je např. idiom, ale v jiných případech, kdy srovnávám, že něco je podobného jako něco? Děkuji.
Dobrý den, prosím, je rozdíl mezi as black as coal a black like coal? Tohle je např. idiom, ale v jiných případech, kdy srovnávám, že něco je podobného jako něco? Děkuji.
LIKE používáme, pokud říkáme, že se něco něčemu podobá, např.:
He acts like a child – Chová se jako dítě. (jeho způsob chování přirovnáváme k chování dítěte)
She is very intelligent, like some scientist or what – Je velmi chytrá, jako nějaký vědec, nebo co. (přirovnáváme její inteligenci k inteligenci vědců, proto používáme LIKE)
He looks like his father – Vypadá jako jeho otec. (opět přirovnáváme, tentokrát podobu jednoho člověka k podobě jiného)
AS používáme v těch “ostatních” případech, zejména když hovoříme o tom, JAKÉ JE NĚČÍ POVOLÁNÍ nebo jaká je FUNKCE NĚČEHO, nebo JAK něco ve skutečnosti, doopravdy bylo
He works as a teacher – Pracuje jako učitel (tady nic k ničemu nepřirovnáváme, pouze říkáme, jaké je jeho povolání)
You can use this knife as a screwdriver – Můžeš použít tento nůž jako šroubovák (místo šroubováku, tj. ten nůž bude mít funkci šroubováku)
As a child, she was very naughty – Jako dítě hodně zlobila (popisujeme skutečnost, jaká byla jako dítě)
AS se také používá při přirovnávání (as …. as ….- tak …
jako…)
as cold as ice, as white as snow, as high as a mountain, as tall as me…
Ano, použití znám. Ptala jsem se, jestli je významově stejné např. as cold as ice a cold like ice ? Obě platí při přirovnávání, takže se chci ujistit, jestli to je opravdu jedno, co použiju?
Řekl bych, že ta spojení s AS (nebo chcete-li přísloví, úsloví apod.) jsou ustálená právě s AS. S LIKE by mě to ani nenapadlo říci.