Help for English

Intenzivní výuka

 

Má zde někdo z pozice vyučujícího zkušenosti s intenzivní výukou jedné skupiny dospělých studentů na úrovni A1 – B1, kdy výuka probíhá měsíc čtyři dny v týdnu po šesti vyučovacích hodinách (45min) se zaměřením na obecnou angličtinu?

Zajímaly by mě vaše zkušenosti a návrhy, jak takový kurs vést tak, aby to studenti vůbec vydrželi a nezačali jak se říká odpadat únavou a nebo kvůli přílišné zátěži či nezáživnosti. Podle mě by určitě měla být základem nějaká kvalitní učebnice, ale také si myslím, že je dobré začlenit i další aktivity jako je konverzace, četba z nějaké zjednodušené knížky, hry, atd. I tak se mi to zdá být docela dost velký zápřah pro obě strany. Myslíte, že se to dá dobře zvládnout s kladným výsledkem v podobě posunu jazykových dovedností účastníků takového kursu na vyšší úroveň?

Ahoj Josefe, z pozice učitele takovou zkušenost nemám, ale na intenzivním kurze jsem byla jako student. Střídali se u nás učitelé (2–3). Ale můžu ti přinejmenším navrhnout, jak bych to řešila já. Každopádně je nutné aktivity střídat, nechat určitě výklad gramatiky či složitější cvičení na začátek a volnější – odpočinkové aktivity ke konci. Určitě zařadit cvičení zaměřené na všechny skills, což ti může ujednodušit dobrá učebnice, hry pro jednotlivce, skupiny po dvou, třech … nějaké aktivity, které je zvednou ze židle, aby se mohli protáhnout…
Zvládnout se to dá, ale strašně moc záleží na studentech a tvé trpělivosti a hlavně výdrži. :-) Budu držet palce.