Help for English

Předmětné věty v angličtině

Komentáře k článku: Předmětné věty v angličtině

 

Děkuji za velmi pěkné vysvětlení. Vaše stránky jsou výborné. Přeji mnoho úspěchů ve Vaší práci. Jěště bych se rád zeptal,zda by jste někdy v budoucnu mohl napsat článek a vysvětlit věty typu-Jaké bylo počasí,Jaké to je,Jak to chutná,Jak vypadá atd. Děkuji

díky

Děkuji, gramatika je vysvětlena jednoduše a hezky v souvislostech. Např. tenhle článek je skvělý, všechno hezky pohromadě, ne jako v knížkách, kde se vše dozvídáme po kouskách. Doporučuji dále.

Viděla jsem jednu amatérskou básničku na plakátě, bylo tam napsáno Tell me what did you see (řekni mi, co jsi viděl). Nemělo by to být správně Tell me what you saw?

Odkaz na příspěvek Příspěvek od Bonnie vložený před 16 lety

Viděla jsem jednu amatérskou básničku na plakátě, bylo tam napsáno Tell me what did you see (řekni mi, co jsi viděl). Nemělo by to být správně Tell me what you saw?

Re:

Ano, ale oni to pravděpodobně mysleli jako otázku, rozhaz. větu + otázka:
„Tell me, what did you see?“
Řekni, co jsi viděl?

Předmětná věta by byla s tečkou a s WHAT YOU SAW.

Někdy trochu tápu, abych určil DEFINING a NONDEFINING relative clauses.

Těmhle dvěma učebnicovým větám rozumím (EGU):
1) We are staying at the hotel which you recommended us. (DEF)
- Bydlíme v hotelu. Ve kterém hotelu bydlíte? V TOM (HOTELU), co jste nám doporučili. Bydlíme ve (vámi doporučeném hotelu)

2) We are staing at Palace Hotel, which our friends recommended us. (NONDEF)
- Bydlíme v hotelu Palace. Hotel Palace nám doporučili naši známí.

Pak tam ale přidám jedno nebo dvě slůvka a už nedokážu určit, jestli je to DEF nebo NoNDEF

3) We are staying at THAT NICE HOTEL which you recommended us.

– V tohle případě asi slovíčko THAT nedefinuje ten hotel (pokud na něj zrona neukazujeme prstem) a větu musíme doplnit informací JAKÝ hotel – ten, co jste nám doporučili. Takže podle mě DEFINING – věty nemůžou stát osamotě.