Help for English

Cizí jazyk u předškoláků?

Komentáře k článku: Cizí jazyk u předškoláků?

 

zkoušení

často se píše, že děti otráví, když se jich zeptám – jak se řekne auto?… naše děti to ale baví, chlubí se mi, že dané slovo znají a mají radost, když mě překvapí správnou odpovědí
a pak bych ráda debatila s ostatními nad tou úrovní B2, není to na lektora, zvlášť dětí, trochu málo?

Já jsem na úrovni B2 a ani zdaleka si nemyslím, že bych s takovouto angličtinou mohl někoho učit. Děti už vůbec ne, tam si myslím, že je ideální C2 nebo rodilý mluvčí (samozřejmě ne jakýkoliv, musí to být učitel).

Odkaz na příspěvek Příspěvek od Archer vložený před 9 lety

Já jsem na úrovni B2 a ani zdaleka si nemyslím, že bych s takovouto angličtinou mohl někoho učit. Děti už vůbec ne, tam si myslím, že je ideální C2 nebo rodilý mluvčí (samozřejmě ne jakýkoliv, musí to být učitel).

Re:

Moci učit, to by nemělo být odvislé ani tak od jazykové úrovně učitele (i když samozřejmě nějaký standard být musí). Člověk na úrovni B2 myslím může být velmi dobrým učitelem.

Podívejte se na popis úrovně B2 – co z toho člověk doopravdy potřebuje pro výuku předškolních dětí? A co teprve v úrovních C.

Takový člověk by měl hlavně vědět něco o dětech a o učení.

Jestli jste skutečně na úrovni B2, proč si myslíte, že vaše angličtina není dost dobrá na to, abyste někoho učil/a? Není tím důvodem spíš něco jiného, než jazyková úroveň?

postřeh

Můj názor je ten, že jeden aspekt oborových znalostí lektora, který má vyučovat takhle malé děti je přece jen nejdůležitější. A to je výslovnost. Jestli má B2 lektor dobrou výslovnost, tak si myslim, že je to ok. Ale jestli jí má špatnou, tak bych nechtěl, aby učil moje takhle malý děti.
A samozřejmě správná metodologie je klíč – s tím leze než souhlasit.

B2

Snad jsem B2 a učím, ráda a snad i trochu dobře, ale na děti bych si netroufla, všechno si hned pamatují, opakují, a kdybych udělala chybu, defacto nedostanu možnost ji napravit, byla by fatální… :-)
Proto si myslím, že je to málo. U mě určitě. Jinak ale děkuju za „morální“ podporu Béčkařů :-)
A ještě: obdivuju všechny, kteří učí tahle předškolní mrňata :-)

Dle mého názoru je taková výuka jenom módním trendem, taháním peněz z rodičů, kteří chtějí, aby se jejich dceruška učila angličtinu a ostatní rodiče jí to záviděli. Dítě si jazyk spíše zprotiví a to, co se naučí v tak nízkém věku za 1 rok se ve 12 letech naučí za týden. V magický efekt a pokrok díky dětskému vnímání nevěřím.

Ale samozřejmě nejsem žádný odborník a nikomu jeho víru v tento způsob výuky neberu. Podle mě je na tom s účinností jako známá „dospělácká“ Magická angličtina.

Odkaz na příspěvek Příspěvek od SkinnyChap vložený před 9 lety

Dle mého názoru je taková výuka jenom módním trendem, taháním peněz z rodičů, kteří chtějí, aby se jejich dceruška učila angličtinu a ostatní rodiče jí to záviděli. Dítě si jazyk spíše zprotiví a to, co se naučí v tak nízkém věku za 1 rok se ve 12 letech naučí za týden. V magický efekt a pokrok díky dětskému vnímání nevěřím.

Ale samozřejmě nejsem žádný odborník a nikomu jeho víru v tento způsob výuky neberu. Podle mě je na tom s účinností jako známá „dospělácká“ Magická angličtina.

Re:

Já myslím, že za výuku angličtiny malého dítěte nemusíte utratit kdoví kolik peněz. Třeba kamarádka učí děti ve školce a rodiče to nestojí téměř nic. Navíc ty děti ani neví, že se učí. Zpívají anglické písničky, pojmenovávají hračky atd.

Spíš je důležité děti motivovat, jinak se jim to fakt může zprotivit. Já se teda neučila angličtinu ve školce, ale v první a druhé třídě. Seděli jsme v lavicích, jeli podle učebnice a měli i pracovní sešit. Ačkoli vyučující měla úroveň nejvyšší možnou (byla z Anglie), nenaučili jsme se téměř nic, protože nás prostě učila stejně jako šesťáky nebo sedmáky.

Takže k té úrovni: klidně nižší,ale rozumět dětem.

Odkaz na příspěvek Příspěvek od SkinnyChap vložený před 9 lety

Dle mého názoru je taková výuka jenom módním trendem, taháním peněz z rodičů, kteří chtějí, aby se jejich dceruška učila angličtinu a ostatní rodiče jí to záviděli. Dítě si jazyk spíše zprotiví a to, co se naučí v tak nízkém věku za 1 rok se ve 12 letech naučí za týden. V magický efekt a pokrok díky dětskému vnímání nevěřím.

Ale samozřejmě nejsem žádný odborník a nikomu jeho víru v tento způsob výuky neberu. Podle mě je na tom s účinností jako známá „dospělácká“ Magická angličtina.

Re:

Mně to teda jenom jako nějakej módní trend určitě nepřijde…Učila jsem se angličtinu od školky a jsem za to fakt neuvěřitelně vděčná, že mě tam tenkrát poslali :) Úroveň těch učitelek možná nebyla nic moc po tý jazykový stránce, ale rozhodně to uměli podat tak, že mi ani nepřišlo, že se něco učim a angličtina mě od tý doby vždycky bavila. Navíc teda k tomu co se dítě naučí za jakou dobu – tu ájinu se učim tak od pěti a asi až do čtvrtý třídy to bylo v podstatě pořád o tom samym, v tom máte pravdu, že do malejch dětí možná nemůžou nahustit takovejch věcí, ale nadruhou stranu tim, že jsem s tim jazykem byla v kontaktu od mala, tak mi teď přijde uplně přirozenej, pořád sice čas od času udělám chybu a neumim angličtinu dokonale, ale téměř se nemusim učit(nový slovíčko si většinou jednou přečtu a už si ho prostě pamatuju) a stejně mám samý jedničky. S Francouzštinou jsem začala před rokem (v 15) a doteď nejsem schopná složit pořádnou větu, nejde mi to vubec přes pusu, stěží se snažim vyhrabat aspoň teda na čtyřku a oproti tomu jak jsem zvyklá z angličtiny, že to jde uplně samo, tak jsem už docela na prášky… :D

rodiče

Zajímalo by mě jestli a kdy zkoušet na děti mluvit anglicky třeba doma, pojmenovávat hračky nebo tak.

Odkaz na příspěvek Příspěvek od Marek Vít vložený před 9 lety

Re:

Moci učit, to by nemělo být odvislé ani tak od jazykové úrovně učitele (i když samozřejmě nějaký standard být musí). Člověk na úrovni B2 myslím může být velmi dobrým učitelem.

Podívejte se na popis úrovně B2 – co z toho člověk doopravdy potřebuje pro výuku předškolních dětí? A co teprve v úrovních C.

Takový člověk by měl hlavně vědět něco o dětech a o učení.

Jestli jste skutečně na úrovni B2, proč si myslíte, že vaše angličtina není dost dobrá na to, abyste někoho učil/a? Není tím důvodem spíš něco jiného, než jazyková úroveň?

Re: Re:

Jasně, asi máte pravdu, jde především o schopnost učit. Kdybych za sebou měl aspoň nějaký kurz a kdyby mi to šlo, asi bych s touto úrovní angličtiny mohl učit začátečníky, A1, A2 a možná i B1. Ale dospělé, nebo aspoň školáky. Pokud vím, malé děti velmi dobře slyší a pochytí všechny nedostatky ve výslovnosti, které na této úrovni jsou, z čehož by později mohl být problém. Na to bych si netroufl.

Jinak, podle cvičných testů FCE i lektorů na jazykovce, kam v současné době chodím, na úrovni B2 jsem. Jen mě trošku znejisťuje, že ve vašich upper-intermediate testech obvykle dosahuji skóre mezi 70 a 75 procenty, ale budu doufat, že testy děláte záměrně mírně těžší, abychom se z nich i něco naučili :-D

Mimochodem, děkuji za vynikající web, jen díky Vám mě už nějakou dobu angličtina baví, začal jsem chodit na jazykovku a k nepochopení svého okolí jsem si koupil výkladový slovník a učebnici.

Odkaz na příspěvek Příspěvek od Archer vložený před 9 lety

Re: Re:

Jasně, asi máte pravdu, jde především o schopnost učit. Kdybych za sebou měl aspoň nějaký kurz a kdyby mi to šlo, asi bych s touto úrovní angličtiny mohl učit začátečníky, A1, A2 a možná i B1. Ale dospělé, nebo aspoň školáky. Pokud vím, malé děti velmi dobře slyší a pochytí všechny nedostatky ve výslovnosti, které na této úrovni jsou, z čehož by později mohl být problém. Na to bych si netroufl.

Jinak, podle cvičných testů FCE i lektorů na jazykovce, kam v současné době chodím, na úrovni B2 jsem. Jen mě trošku znejisťuje, že ve vašich upper-intermediate testech obvykle dosahuji skóre mezi 70 a 75 procenty, ale budu doufat, že testy děláte záměrně mírně těžší, abychom se z nich i něco naučili :-D

Mimochodem, děkuji za vynikající web, jen díky Vám mě už nějakou dobu angličtina baví, začal jsem chodit na jazykovku a k nepochopení svého okolí jsem si koupil výkladový slovník a učebnici.

Re: Re: Re:

Jak jsem již řekl mnohokrát, když má nějaký náš materiál stanovenou úroveň tu a tu, znamená to, že je určen pro studenty té úrovně. Např. test UPPER je určen k tomu, aby se z něj učili studenti UPPER-INTERMEDIATE. Neznamená to, že student na úrovni UPPER by v daném testu měl mít všechno dobře. Jde o naprosté nepochopení našich úrovní.

B2

Zajímavý článek! Já bych si popravdě se svou úrovní B2 taky na učení malých dětí netroufla – výslovnost a intonace nejsou zrovna moje nejsilnější stránky… Ale zajímalo by mě, jestli existují na učení angličtiny u takhle malých dětí nějaké speciální kurzy?

Odkaz na příspěvek Příspěvek od jindrulka vložený před 9 lety

B2

Zajímavý článek! Já bych si popravdě se svou úrovní B2 taky na učení malých dětí netroufla – výslovnost a intonace nejsou zrovna moje nejsilnější stránky… Ale zajímalo by mě, jestli existují na učení angličtiny u takhle malých dětí nějaké speciální kurzy?

Re: B2

Vidíte, z toho tedy vyplývá, že vlastně všichni mluvíte o VÝSLOVNOSTI a ne o úrovni angličtiny. To jsou dvě zcela odlišné věci. Můžete být klidně na úrovni C a přitom mít špatnou výslovnost. Naopak můžete být na úrovni nižší a vyslovovat velmi dobře.

Evropský referenční rámec NEMĚŘÍ kvalitu jazykových prostředků (gramatika, slovní zásoba, výslovnost) ale to, co s daným jazykem dokážete dělat.

výslovnost

no, moje pětiletá dcerka umí ze školky pár písniček a pár slovíček, zato mě bez milosti opravuje ve výslovnosti :-):-) :-)

Defaultní ikona uživatele
ikona neznámého pohlaví Neregistrovaný uživatel
Odkaz na příspěvek Příspěvek od jindrulka vložený před 9 lety

B2

Zajímavý článek! Já bych si popravdě se svou úrovní B2 taky na učení malých dětí netroufla – výslovnost a intonace nejsou zrovna moje nejsilnější stránky… Ale zajímalo by mě, jestli existují na učení angličtiny u takhle malých dětí nějaké speciální kurzy?

Re: B2

Propracovanou metodiku pro malé děti mají kurzy Helen Doron. Nabízí kurzy i v ČR, sice drahé, ale známá si je pochvaluje.

 

Příspěvky mohou přidávat pouze přihlášení uživatelé. Pokud máte účet můžete se přihlásit nebo se můžete přihlásit účtem na Facebooku.

Příspěvky v diskusi jsou majetkem jejich autorů. Provozovatel webových stránek Help For English za ně nenese zodpovědnost.