Help for English

Jak se stát dobrým učitelem angličtiny

 

Ahoj lidi. Studuju angličtinu už několik let a momentálně jsem na úrovni C1 a urputně studuji dál. Žiju teď už rokem v Británii a až se vrátím do ČR, tak bych se postupně chtěl stát soukromým učitelem angličtiny. Hodně mi záleží na tom, abych se stal kvalitním učitelem (nemívám problémy vysvětlit věci srozumitelně).

Můžete mi prosím doporučit co pro to udělat? Víte o nějakých dobrých knihách s ukázkama možných příprav lekcí a jejich následnou provázanastí (metodologii). Máte sami nějaké rady: jak učit? Jelikož sám studuju a prošel jsem i několika kurzy, tak vím, že učení jazka není jen o biflování, ale i o aktivním používání, pokud možno co nejzábavnější cestou.

Osobně si nemyslím, že nějaký pedagogický minimum nebo škola je k tomu nutná. Znám spoustu magistrů, kteří nic naučit nedokážou. Chtěl bych se tomu opravdu věnovat a vím, že pro mě v budoucnu, ke zlepšení mých dovedností, bude důležitá i odezva od studentů.

Taky mě zajímá váš názor na kurz a zkoušku TESOL. Byl by to pro mě přínos nebo jen ztráta času?

Další věc je, jak byste učili samostatnýho studenta? Připadne mi mnohem snažší učit alespoň dva studenty na podobné úrovni najednou. Všechny kurzový knížky, zdá se mi, jsou dělaný jen pro skupinový učení.

Vítám jakoukoli radu. Angličtina mě baví a tak bych se tím chtěl živit a proto udělám vše, abych se stal dobrým učitelem.

Díky moc

Určitě bych doporučoval učení bez knih. Na knihy se student může případně podívat doma sám. Záleží hodně na tom o jakého studenta se jedná. Např. hodně studentů má problém s mluvením. Taky se mi zdá, že učení dvou studentů najednou je výhodnější. Řeknete jím téma a oni se snaží mezi sebou konverzovat. Dále bych asi používal systém učení, který vám je nejbližší, tím pádem ho taky vysvětlíte co nejjednodušeji. Kvalitní učitel podle mě, musí na začátku hodiny také navázat přátelské atmosféru a být otevřený otázkám.