Help for English

Překlad - AS OF

 

Ahoj, našel jsem větu → As of a few days ago, XXX has been officially canceled.

As of znám ve významu “od”, ale ten překlad je divný → Od před pár dny…

Zná někdo přesný překlad? :)

Tam ten překlad asi nebude univerzální – zkusím:
Za posledních pár dní už byl zrušen…

AS OF je něco jako ‘počínaje’ (nějakým dnem apod.). As of today – počínaje dneškem, as of yesterday – počínaje včerejškem, as of a few days ago – na významu to nic nemění, jen v češtině to nelze přeložit stejným způsobem (‘počínaje před pár dny’)… musíte to přeložit nějak volně. Např. již je to několik dní, co,…

Díky moc :)

Je to možné používat i v budoucnosti? As of tomorrow..?

Odkaz na příspěvek Příspěvek od Klotyl vložený před 11 lety

Je to možné používat i v budoucnosti? As of tomorrow..?

Ano… počínaje zítřkem.

Jsem sice naprostý laik, ale nemohlo by to výjímečně v tomto případě mít význam: Stejně jako před několika dny byl “i tento” XXX zrušen? Jako že existoval nějaký předchozí precedent?

Abych to upřesnil, XXX jsem napsal místo delšího názvu jednoho seriálu (jednoho z několika), který byl zrušen nebo jeho další pokračování kvůli nízké sledovanosti :)

S tím dotazem ať poradí zkušenější :)

“As of” má v podstatě tři významy, a často se ani rodilci neshodili, když jsem to řešil:

  • od nějakého okamžiku do teď (As of now, we have removed 80% of…)
  • od daného okamžiku dál (..is effective as of today).
  • k nějakému okamžiku, a pouze tehdy (As of today, there are 30 members in the club). K dnešnímu dni má klub 30 členů).

S detailním vysvětlením:

If you’re wondering how to tell which meaning applies in a particular case, the best way to tell is by looking for context clues, especially in the verb tenses. In the examples below, the clues are described in parentheses.