Christmas TV adverts (3)
Vánoční televizní reklamy je něco, na to jsou Britové právem pyšní. Některé jsou opravdu povedené, proto jsme vám už dvakrát ukázali krátký přehled toho nejlepšího:
Dnes jsme tu zpět s letošní várkou britských vánočních reklam. Tak se pohodlně usaďte, a můžeme začít. Možná se u toho dozvíte i něco zajímavého.
V Británii se traduje, že Vánoce nezačnou, dokud v televizi neběží reklama obchodního domu John Lewis. Jejich reklama má každé Vánoce dokonce svou premiéru a každý rok patří mezi ty nejlepší. Po odvysílání pak Britové pochopitelně bouřlivě diskutují, jestli se daný rok povedla či nikoli, a jestli byla lepší, než ta předchozí. Letošní reklama je zde:
V reklamě uvidíte i logo Waitrose, což je řetězec supermarketů, který spadá pod značku John Lewis. Je zde vidět i motiv koronakrize, což někteří kvitovali, jiní reklamu moc nepochválili. Názor necháme na vás.
Porovnat ji můžete třeba s jejich výtvory z předchozích let. Zde je sestřih reklam 2007–2019:
Letos se však na sociálních sítích lidé většinou shodli, že nejlepší letošní vánoční reklama je od irské firmy Woodie's, která se specializuje na nářadí pro kutily:
Americká společnost T.J.Maxx v Evropě
vystupuje pod značkou T.K.Maxx a v Británii má obrovské
množství obchodů. Prodávají starší kolekce zboží luxusních značek za
velice příznivé ceny. Jejich logo je Big Brands. Small
prices *1. Letos je o farmáři,
který koupil své koze značkové oblečení. Jeho manželka se ho ptá
“Did you buy the goat a designer outfit?”
*2 a on odpovídá: “Yes, she's had such a hard year. She blooming well deserves it,
if you ask me.”
*3:
Společnost Marks and Spencer znáte i z České republiky. V Británii mají často velice poutavé reklamy (viz naše předchozí články). Jelikož ale prodává také jídlo, o vánocích to dává okázale najevo. A umí to udělat velice vkusně. Tady je jedna z mnoha letošních “jídelních” reklam, kde komentář namluvila slavná britská herečka Olivia Colman:
I firmu Amazon asi znáte. Jejich letošní vánoční reklama se také nese v duchu koronakrize, ale je velice zdařilá:
Některé vánoční reklamy můžeme označit jako tear-jerker, což lze přeložit jako doják (dojemný film, kniha). Tear je “slza”, jerk znamená “trhat”, “škubnout”. Takový film z vás prostě ty slzy vydojí…
Letos bychom mezi takové dojáky mohli zařadit reklamu společnosti Erste Group:
Mc Donald's je u nás sice na každém rohu, ale jejich vánoční reklamu v české televizi asi neuvidíte. Jmenuje se inner child (dítě v nás):
Velkolepá reklama společnosti Lego se točila z části i v Praze:
A na závěr něco opravdu vtipného. Americký pořad Saturday Night Live je show plná skečů, která běží na americké televizi téměř nepřetržitě už od roku 1975. Najdete tam vtipné scénky na všemožná témata. Někdy také parodie na reklamy. Zde je reklama na značku automobilů Lexus – ovšem samozřejmě trochu “vzhůru nohama”:
- velké značky, nízké ceny
- Ty jsi koupil té koze značkový ohoz?
- Ano, měla tak těžký rok. Ta si to teda zatraceně zaslouží, si myslím.