Stručné vysvětlení as vs like

He works as a teacher=Pracuje jako učitel (doopravdy) He works like a teacher=Pracuje jako učitel (Podobá se to práci učitele,ale učitelem vůbec není)

?

Díky :-)

He works as a teacher = je učitelem

Věta “He works like a teacher.” je divná. Co chceš říct? Co chceš vyjádřit tím překladem “Pracuje jako učitel.”?
Je to jako bys říkal “Pracuje. Je jedno co dělá ale není nezaměstnaný. Stejně tak jako takový učitel, který taky pracuje a tím pádem není nezaměstnaný.”

Že jeho práce přípomíná práci učitele

Ale učitelem není.

He jumps like a monkey=Skáče jako opice,připomíná skákáním opici.

Zkratka, ne vzdy jde ve vete vymenit AS za LIKE s tim, ze veta bude stale davat smysl (byt jiny nez pred tim).
Tva prvni veta smysl dava, ta druha nikoliv.
BTW… Marekuv clanek o AS vs. LIKE jsi doufam cetl, ze?

Jo,četl ;-)

Nebo snad lepší ukázka.

When I see her I have feeling that she works like a slave. (Když ji vidím,mám pocit,že pracuje jako otrok. (připomíná to práci otroka),Například je sekretářka,musí připravit kafe pro více lidí,a když ji vidím,jak se honí,jakým to musí dělat rychlým tempem.

Odkaz na příspěvek Příspěvek od Cheerry vložený před 13 lety

Že jeho práce přípomíná práci učitele

Ale učitelem není.

He jumps like a monkey=Skáče jako opice,připomíná skákáním opici.

He works as hard as a teacher. OK.
He works hard like my teacher. OK.
Ale ‘he works like a teacher’ mi nejak nejde…
Opice je charakteristicka skakanim, proto ‘he jumps like a monkey’, ale ucitel neni charakteristicky ‘pracovanim’…

Dal jsem asi špatný příklad,konec konců,když se nad tím sám zamyslím,zní to zvláštně :D

‘works like a slave’, ‘jumps like a monkey’, ‘swims like a fish’, ‘flies like a bird’, ‘runs like a cheetah’, etc. Vsechny ty cinnosti jsou charakteristicke pro uvedene cinitele…
ale ‘works like a teacher’?

Blbý příklad,ja jsem už řekl ;-)

Díky…