Hodnocení testu procentama

 

Ve škole se písemky hodnotí dle procent. Ale není to objektivní. Protože když je celkem 100 bodů a strhnou mi 10, tak mám 90 procent a tím pádem jedničku. Když ale učitel vyrobí test jen šedesátibodový, tak při ztrátě sedmi bodů už mám dvojku, neb jsem pod 90 procenty. Dá se nějak tlačit na učitele, aby to bylo na co nejvíc bodů?

Co na tom vidíte špatného? Je to správný logický přístup – když máte 100 bodů, máte 100 příležitostí udělat chybu. Pokud máte 60, tak už máte těch možností jen 60.

“Dá se nějak tlačit na učitele, aby to bylo na co nejvíc bodů?” Co tím přesně myslíte? Já bych jednou učitel být mohl a dívaje se na to teď, tak bych něco takového považoval za nevýslovnou drzost. 

Odkaz na příspěvek Příspěvek od Jakub Ryba vložený před 12 lety

Co na tom vidíte špatného? Je to správný logický přístup – když máte 100 bodů, máte 100 příležitostí udělat chybu. Pokud máte 60, tak už máte těch možností jen 60.

“Dá se nějak tlačit na učitele, aby to bylo na co nejvíc bodů?” Co tím přesně myslíte? Já bych jednou učitel být mohl a dívaje se na to teď, tak bych něco takového považoval za nevýslovnou drzost. 

No právě poukazem na to, že je těžší obstát v testu s 60 body než se stem. Asi.

Ten poměr je pořád stejný ne? Jediný rozdíl z mého pohledu vidím v tom, že když mám v testu více otázek, mám více šancí, že se tam objeví otázky, na které znám odpověď. Na druhou stranu je stejně velká šance, že tam budou otázky, na které odpověď neznám. Takže suma sumárum mi to přijde nastejno. Jedině to snad může hrát na psychiku zkoušeného.
Samozřejmě, kdybychom šli do extrémů, tak je těžší obstát v testu s jednou otázkou, než z deseti otázkami. Protože pokud na tu jednu otázku nebudete znát odpověď, tak je jasné co se stane. 

Odkaz na příspěvek Příspěvek od Benedict vložený před 12 lety

No právě poukazem na to, že je těžší obstát v testu s 60 body než se stem. Asi.

No a přesně k tomu je ten percentil -
když máte 60 bodů – máte už jen 60 možností na chybu, takže bodové hodnocení musí být přísnější než u 100 bodů.
když máte 100 bodů – máte už 100 míst na chybu = a s tím percentil počítá, proto vám na jedničku těch chyb toleruje víc.
když máte 10 bodů – to samé.
To je jako být v nějakém závodu na 4.místě. Pokud bylo závodníků 100, tak je to úspěch, pokud jich byl 5, tak jste vlastně předposlední…

Neobjektivní by bylo, kdyby se známkovalo jako za nás v diktátech: jedna chyba dvojka, dvě chyby trojka..... to vůbec nebere ohledy na délku textu.

I já používám pro známkování procenta. Pod sedmdesát – fail.

To jste, Marku, na VŠ. Takže na střední ještě 60 procent= PASS 

Ano, na gymplu jsem měl stupnici pod padesát 5, pod šedesát 4, pod 75 trojka, pod 85 dvojka.

Tak proto jste vyhrál soutěž o BEST Teacher! Mnozí jiní na jedničku chtějí 90 %. A za 59 % už bývá kule. Díky za podělení se:)

Ještěže školní hodnocení neuplatňují v průmyslu, kdybych koupil auto na kterém je 10% věcí špatně a tvrdili mi že je vyrobené na jedničku…
O doktorech radši neuvažovat.
Na silnici by se mi něco podobného líbilo: 100km dlouhá cesta žádný povolený přestupek, 200km jeden povolený přestupek…
NENAPADÁM školní hodnocení, spíš pro úsměv když začnu vymýšlet další varianty.

A jen podotknu, proč Vám o to tak jde? Jen já osobně mám zase rád kratší “málobodové” testy. Z drtivé většiny to jsou testy “úrovňové”, čili obsahují to, co by měl člověk na jedné úrovni znát.

Odkaz na příspěvek Příspěvek od Benedict vložený před 12 lety

Ve škole se písemky hodnotí dle procent. Ale není to objektivní. Protože když je celkem 100 bodů a strhnou mi 10, tak mám 90 procent a tím pádem jedničku. Když ale učitel vyrobí test jen šedesátibodový, tak při ztrátě sedmi bodů už mám dvojku, neb jsem pod 90 procenty. Dá se nějak tlačit na učitele, aby to bylo na co nejvíc bodů?

U idí s poruchama učení čím větší délka testu, tím víc chyb, i když tu látku znají. Nezapomínejme na to!

 

Příspěvky mohou přidávat pouze přihlášení uživatelé. Pokud máte účet můžete se přihlásit.

Příspěvky v diskusi jsou majetkem jejich autorů. Provozovatel webových stránek Help For English za ně nenese zodpovědnost.