Help for English

Hodnocení a bodování FCE

 

Ahoj, prosím Vás, mohl by mi někdo poradit, jakým způsobem se oficiálně boduje FCE?

V FCE jsou čtyři části:

  • 1) READING AND USE OF ENGLISH
  • 2) WRITING
  • 3) LISTENING
  • 4) SPEAKING.

Dle informací, které jsem se dočetl na internetu a zde na HFE, tak za:

  • 1) Reading + Use…lze získat max 70 bodů (bodování čerpám odsud)
  • 2) Writing…lze získat max 20 bodů (bodování čerpám z této knihy)
  • 3) Listening…lze získat max 30 bodů (bodování čerpám odsud)
  • 4) Speaking…lze získat max 25 bodů (bodování čerpám z této knihy)

…to mi však v součtu dává 145 bodů a to je nesmysl, jelikož by to ve výsledku nedosáhlo ani na úroveň B1 (viz) … max by totiž mělo být 190 bodů.

Kde je chybka? Nemůžu se jí dopátrat…díky moc! :-)

Pozor – nezaměňovat 3 různé věci:
1) body za jednotlivé úlohy (to jsou ty, které uvádíte)
- ty se převedou na
2) procenta (např. 70 bodů z první části = 100 %, 35 = 50 % atd.)
3) tato procenta se převedou na tzv. CES (Cambridge English Scale)

Dříve se výsledky zkoušek uváděly v procentech (a i teď stále platí, že pro úspěšné složení zkoušky je třeba dosáhnout alespoň 60 % celkem (průměr všech částí).
Od reformy 2015 se výsledky uvádí v CES, což umožňuje porovnat jednotlivé zkoušky mezi sebou (někdo má např. FCE se 190 body a je vlastně lepší než jiný se CAE a 181 body).

Více viz buď náš článek FCE a CAE od ledna 2015 nebo přímo Cambridge web.

Jakékoli Vaše další dotazy rád zodpovím. :)

Děkuji za odpověď, moc mi pomohla! :-) Zajímalo by mě však ještě, jak poznám, jaký je přepočet procent na CES? Respektive, existuje nějaká tabulka, dle které zjistím, že člověk, který má tolik a tolik procent, bude mít na CES tolik a tolik bodů? Díky! :-)

Odkaz na příspěvek Příspěvek od Vety vložený před 5 lety

Děkuji za odpověď, moc mi pomohla! :-) Zajímalo by mě však ještě, jak poznám, jaký je přepočet procent na CES? Respektive, existuje nějaká tabulka, dle které zjistím, že člověk, který má tolik a tolik procent, bude mít na CES tolik a tolik bodů? Díky! :-)

Viz můj druhý odkaz, je tam na konci převodník oběma směry. :)

Na ten jsem koukal, ale ať koukám jak koukám, tak je tam pouze převodník, který počítá s FCE před rokem 2015 (viz) … tzn. maximální počet bodů 100 (“standardised score”), nikoliv nynějších 145b. Na stránkách jsem našel i pdf dokument “Download a factsheet for teachers for guidance on converting practice test scores to Cambridge English Scale scores”, kde jsou body jednotlivě rozepsány pro jednotlivé zkoušky, avšak je to taktéž před rokem 2015 (je zde ještě rozděleno Reading and Use of En – viz → toto bych potřeboval, avšak pro novou verzi zkoušek).

Hledám nesprávně, nebo mi pořád něco uniká? Díky!

Odkaz na příspěvek Příspěvek od Vety vložený před 5 lety

Na ten jsem koukal, ale ať koukám jak koukám, tak je tam pouze převodník, který počítá s FCE před rokem 2015 (viz) … tzn. maximální počet bodů 100 (“standardised score”), nikoliv nynějších 145b. Na stránkách jsem našel i pdf dokument “Download a factsheet for teachers for guidance on converting practice test scores to Cambridge English Scale scores”, kde jsou body jednotlivě rozepsány pro jednotlivé zkoušky, avšak je to taktéž před rokem 2015 (je zde ještě rozděleno Reading and Use of En – viz → toto bych potřeboval, avšak pro novou verzi zkoušek).

Hledám nesprávně, nebo mi pořád něco uniká? Díky!

Uniká, ale není divu, protože ten jejich systém je trochu šílený. :D

Body za jednotlivé úlohy existují pouze proto, aby bylo možno ohodnotit rozdílnou obtížnost úkolů. Jejich výsledný počet se ale musí nakonec převést na procenta, jak jsem popisoval v prvním příspěvku.

Do převaděče se tedy dávají procenta, nikoli body.

“před rokem 2015” = procenta
“po roce 2015” = CES

Jo takhlé! Tak kdyby tam bylo napsáno, že jde o procenta, nikoliv o “standardised score”, tak by mi to bylo hned jasný! :-)

A ještě co se týče těch min 60 % na splnění, tak můžu mít klidně z některé části 0 % anebo je podmínka z některých částí nesmět mít 0? Pokud bych měl např. 100 %, 100%, 0 % a 40 % = průměr 60 %, takže ok?

Odkaz na příspěvek Příspěvek od Vety vložený před 5 lety

Jo takhlé! Tak kdyby tam bylo napsáno, že jde o procenta, nikoliv o “standardised score”, tak by mi to bylo hned jasný! :-)

A ještě co se týče těch min 60 % na splnění, tak můžu mít klidně z některé části 0 % anebo je podmínka z některých částí nesmět mít 0? Pokud bych měl např. 100 %, 100%, 0 % a 40 % = průměr 60 %, takže ok?

Ano, u Cambridge zkoušek to tak opravdu funguje. Prakticky se to asi takto extrémně nikomu nestane, nicméně od neúspěchu Vás může mnohdy zachránit třeba skvělý Reading či Listening. :)

Jen pozor – částí, z nichž počítáte průměr, je ve skutečnosti stále 5, Reading a Use of English se počítají jako dvě.

Rozumím, byla to jen ilustrační situace :-)

Vážně? No neříkejte! Já si už myslel, že je mi vše jasné a všemu rozumím a ona je zde další komplikace? No a jak jsou tedy cvičení rozdělena do částí? Respektive co spadá do Reading a co do Use of English? Dle cambridgeenglish­.org je zde 7 částí. Zajímalo by mne tedy, jak se části ještě člení.

Odkaz na příspěvek Příspěvek od Vety vložený před 5 lety

Rozumím, byla to jen ilustrační situace :-)

Vážně? No neříkejte! Já si už myslel, že je mi vše jasné a všemu rozumím a ona je zde další komplikace? No a jak jsou tedy cvičení rozdělena do částí? Respektive co spadá do Reading a co do Use of English? Dle cambridgeenglish­.org je zde 7 částí. Zajímalo by mne tedy, jak se části ještě člení.

Rozdělení je jednoduché, první 4 části jsou Use of English, další 3 Reading. Jde to i snadno poznat dle formátu úlohy. Podívejte se i na FCE a CAE od ledna 2015, tam je to v části Shrnutí změn popsáno. :)

Jo takhle, už té tabulce rozumím. Četl jsem ji, ale nějak jsem jí původně nerozuměl. Už je mi však všechno jasné. Mockrát děkuji za vysvětlení, moc jste mi pomohl!

 

Příspěvky mohou přidávat pouze přihlášení uživatelé. Pokud máte účet můžete se přihlásit.

Příspěvky v diskusi jsou majetkem jejich autorů. Provozovatel webových stránek Help For English za ně nenese zodpovědnost.