Help for English

milan Šácha

 

Zdravím všechny příznivce aj a hfe! Narazila jsem na stránky Mgr. Milana Šáchy a jeho přístupu k výuce angličtiny a zajímal by mě Váš názor na jeho názory:) http://mbc.uh.cz, www.eeyore.uh.cz. Díky!

Už skoro rok, většinou ve vlaku cestou do/z práce, studuju jeho cvičebnici Book of English vol. 1 a nedám na ni dopustit. Přesně to mi chybělo!
Doporučuju i fill-outs na http://groundhog.uh.cz/narchives.php

to Random: Myslíš, že ta kniha, Book of English, má co dát i někomu na úrovni C1? Je opravdu tak kvalitní?

anerinka: po šoku, rozdýchání se a pochopení jeho humoru jsem díky panu Šáchovi začala lehounce chápat, co znamená „přirozeně znějící (americká) angličtina“. Díky tomu, jsem i malinko schopna ji vidět v článcích zde na HFE (samozřejmě s kultivovanější verzí jeho slov :-D). Doporučuji.

Jde o to pochopit co říká a nesoustředit se na to jak to říká 8-)

Mám učebnici BOE a přiznávám, že z ní jsem poněkud (dost) zmatená. Možná se to zlepší, možná jsem jen nepochopila jak s ní pracovat, ale zatím pro sebe přínos nevidím (i na mnohem nižší úrovni).

to Battlefield: Myslím, že jarmi1 cíl knihy větou „přirozeně znějící (americká) angličtina“ vystihla celkem trefně. Jak zmiňuje Leiah, tak cvičebnice působí na první pohled poněkud zmateně, ale když si člověk přečte intro, pochopí, oč autorovi jde.
Mně osobně asi nejvíc tlačí bota v mluvení, takže pro mně ta kniha určitě přínosem je. Pokud jsi i v mluvení na C1 (vůbec nemusíš přerušovat „tok slov“, aby ses zamyslel, jak vyjádřit konkrétní myšlenku), pak pro tebe v tomto ohledu přínosem asi nebude (možná však časem vol. 2 ano). Ovšem obsahuje spoustu souvislostí (např. v sekci NOTEBOOK), které „klasické učebnice“ prostě obvykle nepostihují, a na které student přijde „až časem“, což je super.