Help for English

Začínající lektor angličtiny

 

Ahoj,

začínám s lektorováním angličtiny a chtěl bych se věnovat výuce spíše alternativní formou, “svým přístupem”, ne školním, jen podle učebnic, neefektivním přístupem apod. Svoji představu mám, přesto budu moc rád, když mi někdo poradí, případně sdělí svoje zkušenosti, tipy, jaké materiály používá, jak k výuce přistupuje…Budu vděčný za každou reakci :-)

Vladimír

Dám sem jeden odkaz, který tu občas sdílím a kterým se sám při výuce inspiruji:
http://mbc.uh.cz

Odkaz na příspěvek Příspěvek od Daniel Müller vložený před rokem

Dám sem jeden odkaz, který tu občas sdílím a kterým se sám při výuce inspiruji:
http://mbc.uh.cz

Danieli, moc děkuji (thu)

http://mbc.uh.cz/?… co nedělám

tak vyborne napisane, z tej istej stranky, ach

autor by mohol preskolit vsetkych anglictinarov v oboch republikach :-D

Odkaz na příspěvek Příspěvek od mhmm vložený před rokem

http://mbc.uh.cz/?… co nedělám

tak vyborne napisane, z tej istej stranky, ach

autor by mohol preskolit vsetkych anglictinarov v oboch republikach :-D

No zase nepřehánějte. :-)

Odkaz na příspěvek Příspěvek od Marek Vít vložený před rokem

No zase nepřehánějte. :-)

preto je tam ten smajlik. :) cest vynimkam a Help for English samozrejme :)

autor ale vyborne zhrnul, ako to na beznych hodinach vyzera a mohlo by to inak

Odkaz na příspěvek Příspěvek od mhmm vložený před rokem

preto je tam ten smajlik. :) cest vynimkam a Help for English samozrejme :)

autor ale vyborne zhrnul, ako to na beznych hodinach vyzera a mohlo by to inak

Abych řekl pravdu, často když čtu, co kolega Šácha píše, mám přesně opačný pocit, než jste to shrnul Vy. Já se naopak bojím, jak by to vypadalo. :-) Ale názor mu (ani Vám) neberu, na ten má každý právo.

Já sice možná chápu, kam tím pan autor míří, ale zjednodušeně bych řekl, že s tím, co napsal ve vašem odkazu, nemohu souhlasit…

Ano, z her se může jistě stát fraška k ničemu, ale záleží, kdo a jak ji vede…

Zastávám názor, že hry (a další různé aktivity) do hodin patří.

Já si nedokážu představit, že bych celou a každou hodinu pracovala se studenty, ať dětmi nebo dospělými, jenom s textem. A ani já sama nejsem takovým typem studenta. Určitě jsou lidé, kterým tento druh učení vyhovuje, ale nemyslím si, že by to byla většina, dokonce ani polovina.

Pokud jsou studenti v přirozeném kontaktu s jazykem, tzn. pravidelně hodně čtou a slyší angličtinu, pak mnoho věcí vstřebají a pochopí sami od sebe. Na kurzu to pak lze doplnit konverzačními aktivitami (včetně těch zábavných) všeho druhu.
Když nečtou, musí se to pak dělat při hodinách.

Já mám dobré zkušenosti se začleňováním stránek News in Levels a jim podobným do hodin, pokud je přístup na internet. Studenty to baví a procvičí si na tom skoro všechno. Jde o takové užitečné zpestření výuky, které většinou děláme na samý závěr vyučovací hodiny.

Já osobně také považuji přístup p. Šáchy za velice inspirativní a za mě velké díky za to co odvádí. Zcela jistě není pro polovinu lidí, jak píše Lucka. Ale libí se mi to jako protipól k tradičnímu přístupu v učení angličtiny. Nejedná o čtení nějakých textů v hodinách, což je z celé stránky patrné. Konverzace nejsou doplňkem v hodinách, ale nosným prvkem. Určitě to neznamená, že to vyhovuje všem a líbí se mi, že zde na HFE existuje pluralita názorů v přístupu jak učit angličtinu, díky!

Mě v mé lektorské činnosti v posledním cca roce velmi posunuly youtube kanály různých polyglotů. Jejich myšlenky jsou pro mě strašně obohacující a inspirativní nejen jako pro lektora, ale také studenta. Díky nim jsem pochopil, že se němčinu učím vlastně úplně blbě a posléze jsem za rok a půl udělal takový pokrok, jaký jsem nebyl schopný udělal za 6 předchozích let.

Doporučím pár konkrétních jmen: Steve Kaufmann (!!), Olly Richards, Lýdia Machová, Luca Lampariello, Vladimír Škultéty a pro němčináře výborný Gabriel Gelman.

Co se Milana Šáchy týče, přiznám, že jsem jedním z jeho obdivovatelů. S jeho kritikou většinou souhlasím, ale je pravda, že občas přehání a zobecňuje. Řekl bych, že tato nadsázka je spíš styl jeho humoru. Mimochodem má taky youtube kanál, kde zveřejňuje nahrávky z hodin.

Dále doporučuji youtube kanál brona.cz. Broňa je někdy až nepříjemně afektovaný, ale myslím, že jako lektor AJ ví, o čem mluví.

Když už zmiňuji youtube, chci se zeptat, jestli tam HFE nehodlá třeba časem expandovat. :)

Dobrý den,

chtěla jsem se zeptat, jestli nemáte nějaké dobré tipy na úvodní hodinu angličtiny. Budu mít skupiny asi 8 žen, ještě přesně neznám jejich úroveň, nejspíš falešní začátečníci až mírně pokročilí. Chtěla jsem jim dát rozřazovací test a pak uplně nevím, jak nejlíp využít zbytek hodiny. Jestli máte i tip na dobrý rozřazovací test, tak budu taky vděčná. Teď mám jeden od Oxfordu, ale přijde mi zbytečně složitý pro takovouhle úroveň.

Moc děkuju.

Lucie

Odkaz na příspěvek Příspěvek od luculin vložený před rokem

Dobrý den,

chtěla jsem se zeptat, jestli nemáte nějaké dobré tipy na úvodní hodinu angličtiny. Budu mít skupiny asi 8 žen, ještě přesně neznám jejich úroveň, nejspíš falešní začátečníci až mírně pokročilí. Chtěla jsem jim dát rozřazovací test a pak uplně nevím, jak nejlíp využít zbytek hodiny. Jestli máte i tip na dobrý rozřazovací test, tak budu taky vděčná. Teď mám jeden od Oxfordu, ale přijde mi zbytečně složitý pro takovouhle úroveň.

Moc děkuju.

Lucie

Já s nimi hraji často tuto hru.

Udělám si tak poměrně dobrou představu jak na tom jsou, pokud jde o jejich vyjadřovací schopnosti.

V naší sekci tipy pro učitele
ale máme her více.

 

Příspěvky mohou přidávat pouze přihlášení uživatelé. Pokud máte účet můžete se přihlásit nebo se můžete přihlásit účtem na Facebooku.

Příspěvky v diskusi jsou majetkem jejich autorů. Provozovatel webových stránek Help For English za ně nenese zodpovědnost.