Help for English

Předložka 'na konci' vztažných a tázacích vět

Komentáře k článku: Předložky v tázacích a vztažných větách

 

super

paráda to se vždy hodí :-)

In in

Skvělý článek, obzvláště jsem rád, že jste mě uklidnil, že dvě předložky za sebou jsou běžné. Ne jednou jsem se to bál použít. :-)

paradicka

na tenhleten clanecek jsem cekala jak na smilovani Bozi…dekuji moc a pripojuji se k pochvalam … :-)

Skvělé!

Ano, ještě jednou díky za vysvětlení. Asi jsem dobrá herečka, když jsem svou učitelku nepochpila hned. Stejným způsobem – pořádek slov ve větě – mi totiž hned na počátku vysvětlovsala otázky ****. A tak to vštěpuji i svým dětem – když je ukecám :-D

THX

Tuhle látku jsem sice pochopil už dávno, ale lehkosti Tvého výkladu se nemůže rovnat žádný z těch, které to naučily mě.
GJ perfektní článek.

bude predlozka na konci?

Prosím, poradíte mi s větou: She often goes to school with John. – ptám-li se na na John, bude to: „Who does she often go to school with?“ nebo „Who does she often go with to school?“ Ve výkladu je příklad pouze na větu, kde je PUM na konci. Ale tady je na konci John. Nemělo by být teda to PUM na konci? Děkuji

Odkaz na příspěvek Příspěvek od Lucka vložený před 15 lety

bude predlozka na konci?

Prosím, poradíte mi s větou: She often goes to school with John. – ptám-li se na na John, bude to: „Who does she often go to school with?“ nebo „Who does she often go with to school?“ Ve výkladu je příklad pouze na větu, kde je PUM na konci. Ale tady je na konci John. Nemělo by být teda to PUM na konci? Děkuji

Re: bude predlozka na konci?

Myslím, že je princip toho, jak určit, kde bude předložka, z mých ilustrací patrný.

She often GOES TO SCHOOL WITH John.
tedy:
Who does she often GO TO SCHOOL WITH?

Nikam se nic nepřesouvá, je to tak, jak je to v ozn. větě.

Odkaz na příspěvek Příspěvek od Marek Vít vložený před 15 lety

Re: bude predlozka na konci?

Myslím, že je princip toho, jak určit, kde bude předložka, z mých ilustrací patrný.