Help for English

Předpřítomný čas

Komentáře k článku: Předpřítomný čas

 

PROSIM MOC

dobry den marku, chtela bych se vas zeptat, jestli byste nemohl udelat seznam casovych os, aby si mnozi znas v tom udelali jasno. predem dekuji Katka (furt se mi plete predpritomny a minuly cas:-( )

Re:

Tak to mě MOC těší!

Re: Preklady vet

mluvíš mi z duše.jsem také samouk a toto mi velmi chybělo.dík

dvě nejasnosti

Trošku mi nejde do hlavy, proč nelze použít ve větě „I finished my studies and then I became a teacher.“ ten předpřítomný čas. Já bych ho tam dal, protože tím učitelem jsem se stal a jsem jím do teďka. Myslel jsem si, že to je rozhodující. Je toto pravidlo opravdu méně podstatné, než to, že ta věta oznamuje co se stalo potom, jak píšete? Byl by tam ten předpřítomný čas doslova nepřípustný, nebo se to používá méně?

Druhá otázka je asi trošku lamovská, ale jsem teďka docela zmatený. Mohl bych použít u věty „I've lived here all my life.“ i přítomný čas?

Odkaz na příspěvek Příspěvek od Pilda vložený před 17 lety

dvě nejasnosti

Trošku mi nejde do hlavy, proč nelze použít ve větě „I finished my studies and then I became a teacher.“ ten předpřítomný čas. Já bych ho tam dal, protože tím učitelem jsem se stal a jsem jím do teďka. Myslel jsem si, že to je rozhodující. Je toto pravidlo opravdu méně podstatné, než to, že ta věta oznamuje co se stalo potom, jak píšete? Byl by tam ten předpřítomný čas doslova nepřípustný, nebo se to používá méně?

Druhá otázka je asi trošku lamovská, ale jsem teďka docela zmatený. Mohl bych použít u věty „I've lived here all my life.“ i přítomný čas?

Re: dvě nejasnosti

Na oba tvoje dotazy musím odpovědět negativně.
Věta ‚I‘ve become a teacher' by být mohla, ale rozhodně ne takto s THEN. THEN je totiž časové určení v minulosti. Stejně tak by nešlo YESTERDAY I HAVE BECOME A TEACHER (i když tím učitelem stále jsem).