Help for English

Zájmeno WHOM

Komentáře k článku: Zájmeno WHOM

 

Amatér

Asi jsem amatér, ale za těch cca šest let, co se učím více či méně intenzivně anglicky, s občasnými přestávkami, samo, jsem tohle slovo ještě vůbec nepoužil. :-)

Odkaz na příspěvek Příspěvek od ussul vložený před 14 lety

Amatér

Asi jsem amatér, ale za těch cca šest let, co se učím více či méně intenzivně anglicky, s občasnými přestávkami, samo, jsem tohle slovo ještě vůbec nepoužil. :-)

Re: Amatér

Já skoro taky ne. To proto, že v mluvené angličtině se skutečně vždy nahrazuje zájmenem WHO.

Některé formální vazby ale WHOM vyžadují, např. TO WHOM IT MAY CONCERN apod.

Ve formální angličtině (v akademickém stylu) je nutností whom používat a pokud možno neumisťovat předložky na konec. Mám pravdu? Nebo i tady je trend liberální?

Odkaz na příspěvek Příspěvek od ramonis vložený před 14 lety

Ve formální angličtině (v akademickém stylu) je nutností whom používat a pokud možno neumisťovat předložky na konec. Mám pravdu? Nebo i tady je trend liberální?

Re:

Přesně tak, akademický styl je styl velmi formální a tam se WHOM používá. Samozřejmě se nic moc nestane, když použijete místo WHOM zájmeno WHO, ale chcete-li působit sofistikovaně, vzhůru do toho.

No, tak zámeno whom som síce vôbec nepoznal, ale chcem pôsobiť sofistikovane, takže ho začnem používať, snáď to „nedomrvím“…

Na epizodu z Friends si vzpomínám. S podobnými situacemi se lze setkat také například v seriálu Two and a half men, ale i v ostatních seriálech.

Zajímavý kolik se o WHOM dá napsat. :)

Odkaz na příspěvek Příspěvek od JK vložený před 14 lety

Na epizodu z Friends si vzpomínám. S podobnými situacemi se lze setkat také například v seriálu Two and a half men, ale i v ostatních seriálech.

Zajímavý kolik se o WHOM dá napsat. :)

Re:

Jak se ta konkrétní epizoda jmenovala? Chtěla bych se na ni kouknout. Díky:-).

Například:

Season 4, Episode 8 – The One with Chandler in a Box