Help for English

Jak přeložit: svůj, svoje, svého...

Komentáře k článku: Jak přeložit: svůj, svoje, svého...

 

:-D :-D :-D :-D Rozhodne zábavne napsané.
Musela sem se chechtat.
Dík za článek.

to ar

Nevím, co je na tom k smíchu, když se někdo snaží vysvětlit v čem mnozí chybují.

rozdiel modzi moje/svoje

aky je rozdiel medzi slovami „moje“ a „svoje“ v cestine?
vdaka

pobavilo

Musím přiznat, že mě poznámka k článku také opravdu pobavila, především to se sestrami. Ne kvůli tomu, že bych se smála začínajícím studentům, ale protože se mi hned vybavilo, jak jsem na základce cpala učitelce nejen svého psa, ale dokonce i ségru :)

Odkaz na příspěvek Příspěvek od Anna vložený před 12 lety

to ar

Nevím, co je na tom k smíchu, když se někdo snaží vysvětlit v čem mnozí chybují.

Re: to ar

Jsem si jist, že ‚ar‘ se bavila o mojí poznámce o nechtěných vtipných situacích v hodině :-)

Odkaz na příspěvek Příspěvek od Tomy Novella vložený před 12 lety

rozdiel modzi moje/svoje

aky je rozdiel medzi slovami „moje“ a „svoje“ v cestine?
vdaka

Re: rozdiel modzi moje/svoje

Zvratné zájmeno svoje označuje vztah k osobě nebo věci, která je ve stejné větě podmětem, a to bez rozdílu toho, jestli jde o osobu 1., 2. nebo 3., de facto je pro všechny osoby, pokud je splněna ta první podmínka. Jako příklady mě napadá třeba tohle:

Umyl jsem svoje auto (ale lze klidně i napsat Umyl(a) svoje auto/umyj svoje auto – podmět se shoduje s vlastníkem toho auta)

Pozvala jsem svoje přátele na večeři.

Sbal si svoje věci a vypadni (tvoje by se použilo ve větě, kdyby podmět nebyl shodný s majitelem, třeba Sbalila jsem ti tvoje věci a vypadni) – v té poslední větě není nic osobního, jen mě napadlo jako dobře zapamatovatelný příklad :)

Nevím, jestli jsem to nenapsala trochu zmatečně, když tak klidně doplním.

Odkaz na příspěvek Příspěvek od Roman Svozílek vložený před 12 lety

Re: to ar

Jsem si jist, že ‚ar‘ se bavila o mojí poznámce o nechtěných vtipných situacích v hodině :-)

Re: Re: to ar