Help for English

Přivlastňovací pád

Komentáře k článku: Přivlastňovací pád

 

Dobrý den, jsem samouk a chtěla bych se zeptat na jednu věc. Mám knihu s klíčem, takže si cvičení pak vždy kontroluji, ale zastavila jsem se u tohoto příkladu: kuchařky naší školy – já jsem přeložila jako “the cooks of our school”, protože škola je neživotná, ale v klíči je “our school's cooks”. Mají tam chybu? Díky.

Odkaz na příspěvek Příspěvek od AdulaK vložený před 12 lety

Dobrý den, jsem samouk a chtěla bych se zeptat na jednu věc. Mám knihu s klíčem, takže si cvičení pak vždy kontroluji, ale zastavila jsem se u tohoto příkladu: kuchařky naší školy – já jsem přeložila jako “the cooks of our school”, protože škola je neživotná, ale v klíči je “our school's cooks”. Mají tam chybu? Díky.

Ještě dodávám, že zde mám třeba i “the shop's manager” – myslela jsem, že má být “the manager of the shop” vzhledem k tomu, že shop je neživotné podstatné jméno.

Odkaz na příspěvek Příspěvek od AdulaK vložený před 12 lety

Dobrý den, jsem samouk a chtěla bych se zeptat na jednu věc. Mám knihu s klíčem, takže si cvičení pak vždy kontroluji, ale zastavila jsem se u tohoto příkladu: kuchařky naší školy – já jsem přeložila jako “the cooks of our school”, protože škola je neživotná, ale v klíči je “our school's cooks”. Mají tam chybu? Díky.

V některých případech jsou obě možnosti přijatelné, jako třeba zde. To pravidlo o životnosti a neživotnosti není úplně stoprocentní.

V blízké době plánuji napsat článek o přivlastňovacím pádu. Ten, co tu máme, je v mnoha ohledech neúplný a hodně věcí vůbec neřeší.

Dobrý den, chtěla bych se zeptat ještě na výslovnost. V knize mám uvedeno, že u jmen typu James, Liz, Jones jsou dvě možnosti pravopisu a výslovnosti (James' books – vyslovováno “James” NEBO James's books – vysloveno “JamesIZ”). A že u substantiv zakončených na jinou sykavku než Z je výslovnost vždy IZ. Je častější ta druhá možnost, apostrof s s a výslovnost IZ? Vy v článku zmiňujete jen tu druhou. Díky.