Help for English

Czenglish Alert 36: The problem is...

INTERMEDIATE Vydáno dne 14.05.2019

36. část seriálu CZENGLISH ALERT upozorňujícího na nejčastější chyby českých studentů angličtiny. Tento článek se věnuje nesprávné shodě podmětu s přísudkem.



Abychom se vyhnuli další typické chybě českých studentů angličtiny, je potřeba mít na paměti, že tvar slovesa vždy odpovídá podmětu věty. Potom by se nám nemělo stát, že vytvoříme věty podobné těmto:

The problem are young people.
A good gift are chocolates.
The only thing I could see were two eyes staring at me.

V češtině bychom použili plurál, v angličtině to ale není možné. Ve všech třech případech je podmět v jednotném čísle – problém, dárek a jediná věc. Tomu musí také odpovídat tvar slovesa:

The problem is young people. TTT
A good gift is chocolates. TTT
The only thing I could see was two eyes staring at me. TTT 

Věty by samozřejmě bylo možné říct i jinak – tu část v plurálu můžeme použít jako podmět věty. Potom bude i sloveso v plurálu.

Young people are the problem. TTT
Chocolates are a good gift. TTT
Two eyes staring at me were the only thing I could see. TTT 

Podobně je to v následujících větách:

The issue that needs to be addressed is plastics. TTT (nikoliv are)
The focus of the study was children aged 5–7. TTT (nikoliv were)
The worst thing about the beach is mosquitoes. TTT (nikoliv are)

Shoda podmětu s přísudkem je samozřejmě daleko složitější záležitostí. Více se dočtete v článku Shoda přísudku s podmětem.



Pokračovat můžete zde:

INTERMEDIATE

Shoda přísudku s podmětem (cvičení #1)

Cvičení zaměřené na shodu přísudku s podmětem.

INTERMEDIATE

Shoda přísudku s podmětem

Článek o záludnostech ve shodě přísudku s podmětem. Kdy použít sloveso v jednotném čísle a kdy v množném?

PRE-INTERMEDIATE

Czenglish Alert 24: Mezi sloveso a předmět nic nepatří

Jaké nejčastější chyby dělají Češi v angličtině? Nebuďte jedni z nich! Pozor na nesprávné rozdělování slovesa a jeho předmětu.

Komentáře k článku

K článku nejsou zatím žádné komentáře

Přidat komentář